|
|
| ORM3011 | Bitkisel Biyoçeşitlilik | 2+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | ORMAN MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Salih TERZİOĞLU | | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Zafer Cemal ÖZKAN
Prof. Dr. Bedri SERDAR | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Bu derste öğrencilere genel olarak Bitkisel Biyoçeşlitliliğin tanımı, ulusal ve uluslararsı düzenlemeleri, bitkisel biyoçeşitlilik verilerinin toplanması ve Ormancılık uygulamalarında kullanma stratejileri öğretilmektedir.
|
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | biyoçeşitliliğin tanımı ve bileşenlerini bilebilirler | 4 - 5 - 6 | 1 | | ÖK - 2 : | küresel ve ülkemiz ölçeğinde bitkisel biyoçeşitlilik hakkında bilgi sahibi olurlar | 5 - 6 | 1 | | ÖK - 3 : | bitkisel biyoçeşitliliği ölçebilir ve göstergelerini belirleyebilir | 6 | 4 | | ÖK - 4 : | bitkisel biyoçeşitliliği izleyebilir ve koryuabilir | 6 | 1 | | ÖK - 5 : | bitkisel biyoçeşitliliği orman amenajman planlarına yansıtabilir | 1 - 4 - 6 | 4 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Biyoçeşitlilik kavramı ve öğeleri, bitki biyoçeşitliliğinin saptanması, uluslararası kriterlere göre bitki türlerinin sınıflandırılması, orman ekosistemlerinde koruma-kullanma dengesinin sağlanması için bitki biyoçeşitliliğine ilişkin gerekli verilerin toplanması, bu verilerin ormancılık uygulamalarında kullanma stratejilerinin belirlenmesi, orman ekosistemlerinde bitki biyoçeşitliliğinin tür ve ekosistem düzeylerinde izlenmesi. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Bitkisel biyoçeşitliliğin tanımı ve bileşenleri | | | Hafta 2 | Küresel ölçekte bitkisel biyoçeşitlilik | | | Hafta 3 | Türkiye'de bitkisel biyoçeşitlilik | | | Hafta 4 | Flora bölgeleri ve vejetasyon tiplerine göre bitkisel biyoçeşitlilik | | | Hafta 5 | Bitkisel biyoçeşitliliğin ölçülmesi ve göstergeleri | | | Hafta 6 | Hedef Tür, Anahtar Tür, Bayrak Tür, Şemsiye Tür | | | Hafta 7 | IUCN Kırmızı Listesi, Bern Listesi, CITES Listesi | | | Hafta 8 | Süksesyon Çeşitleri: Primer süksesyon, sekonder süksesyon | | | Hafta 9 | Arasınav | | | Hafta 10 | Orman ekosistemlerinde sekonder süksesyon belirlenmesi | | | Hafta 11 | Süksesyon aşamaları - bitkisel biyoçeşitlilik - klimaks | | | Hafta 12 | Bitkisel biyoçeşitliliğin haritalanması | | | Hafta 13 | Bitkisel biyoçeşitliliğin izlenmesi | | | Hafta 14 | Bitkisel biyoçeşitliliğin korunması, planlamadaki yeri ve önemi | | | Hafta 15 | 2. arasınav ve özür sınavı | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Groves, C. R. 2003; Drafting a conservation blueprint, The nature conservancy, Island Press, London, 458 p. | | | 2 | Hill, D., Fasham, M., Tucker, G., Shewrty, M., Shaw, P. 2006; Handbook of Biodiversity Methods. Cambridge Univ. Press. Chambridge, UK., 549 p. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 19/11/2016 | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 10/01/2016 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | | Arasınav için hazırlık | 2 | 5 | 10 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 6 | 6 | | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | | Diğer 1 | 1 | 14 | 14 | | Diğer 2 | 1 | 14 | 14 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 75 |
|