|
TRH5630 | Ortaçağ Avr.Haçlı Sef.Ta. - II | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TARİH ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Banu ÇETİN ÜNAL | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Altunbay | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrenci orta çağ Avrupasını siyasi kültürel ve sosoyolojik özellikleriyle anlayarak, yeniçağ Avrupasını hazırlayan şartları bilecek. İki çağ arasında kıyaslama yaparak tarihi gelişmelerdeki sebep sonuç ilişkisini kavrayabilecek. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Orta çağ Avrupa'sının siyasi önemli olaylarını kavrayıp anlatabilecekler | 1,5 | 1, | ÖK - 2 : | Orta çağ Avrupa'sının sosyal önemli olaylarını kavrayıp anlatabilecekler | | 1, | ÖK - 3 : | Orta çağ Avrupa'sının iktisadi önemli olaylarını kavrayıp anlatabilecekler. | 1,5 | 1, | ÖK - 4 : | Haçlı Seferleri hakkında bilgi sahibi olabilecekler. | 1,5 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Roma devletinin yklılışından itibaren IV.-XIV. yüzyıllarda Avrupada meydana gelen siyasal gelişmeler, Kurulan devletlerin genel özelliği, Toplumun sosyal ve kültürel yaşamına tesir eden dini ve iktisadi faktörler, aynı zamanda Haçlı Seferleri hakkında bilgiler verilecektir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Barbar İstilaları ve Avrupa'ya tesiri
| | Hafta 2 | Roma İmparatorluğu'nun bölünmesi ve Roma Kültürü
| | Hafta 3 | Frank Devleti
| | Hafta 4 | Otto Hanedanı
| | Hafta 5 | Kilise ve Manastırların toplumsal hayata etkisi | | Hafta 6 | Heretik Akımlar | | Hafta 7 | Ortaçağ Avrupasında Sosyal Hayat
| | Hafta 8 | Ortaçağ avrupasında eğitim, düşünce, bilim.
| | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Rönesans ve reformu hazırlayan unsurlar.
| | Hafta 11 | Haçlı Seferleri hakkında genel bilgi | | Hafta 12 | Birinci ve İkinci Haçlı Seferi | | Hafta 13 | Üçüncü ve Dördüncü Haçlı Seferi | | Hafta 14 | Ortaçağ Tarihinde yapılan diğer Haçlı Seferleri | | Hafta 15 | Haçlı Seferlerinin Sosyal, Kültürel ve Ekonomik Etkileri | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Davies, N. 2005; Avrupa Tarihi, çev. Mehmet Ali Kılıçbay, Ankara. | | 2 | Bloch, M. 2007; Feodal Toplum, çev. M. Ali Kılıçbay, Ankara. | | 3 | Kaegi, W. 2000; Bizans ve İlk İslam Fetihleri, çev. Mehmet Özay, İstanbul. | | 4 | Ernoul Kroniği Haçlı Seferleri Tarihi Selahaddin Eyyubi ve Kudüs?ün Fethi, 2020; Çev. Ahmet Deniz Altuntaş, Kronik Kitap, İstanbul. | | 5 | Runciman, S. 2008; Haçlı Seferleri Tarihi, Türk Tarih Kurumu Yayınları. | | |
1 | Ülgen, P. 2020; Ortaçağ Avrupa Tarihi, Yeditepe Yayınları, İstanbul. | | 2 | Çetin Ünal, B. 2023; Ortaçağda Otto Rönesansı, Motto Yayınları, İstanbul. | | 3 | Balber, M., 2021; Haçlı Devletleri Tarihi, Çev. Doğan Mert Demir, Kronik, İstanbul. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 16.04.2025 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 06.06.2025 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 7 | 3 | 21 | Arasınav | 1 | 2 | 2 | Ödev | 5 | 3 | 15 | Kısa sınav | 1 | 2 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 3 | 24 | Dönem sonu sınavı | 1 | 3 | 3 | Diğer 1 | 6 | 5 | 30 | Diğer 2 | 6 | 5 | 30 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|