|
KAY6363 | Küresel Çevre Yönetişimi | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | KAMU YÖNETİMİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Muhammed Yunus BİLGİLİ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, çevre sorunlarının nedenlerinin ve sonuçlarının incelenerek, çevre yönetimine küresel ve bölgesel düzeyde yön veren Birleşmiş Milletler ve Avrupa Birliği örgütlerin ve uluslararası belgelerin yönetişim paradigması ekseninde ortaya koyulmasıdır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Çevre yönetimi ve yönetişimi hakkında detaylı bilgilere sahip olur. | 1,2 | 1,3, | ÖK - 2 : | Çevre sorunları ve çevre yönetişimi arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. | 1,2 | 1, | ÖK - 3 : | Çevre sorunları ile mücadelede çevre yönetiminin araçlarını açıklayabilir. | 1,2 | 1, | ÖK - 4 : | Uluslararası ve bölgesel örgütlerin çevre politikası ve yönetiminde ortaya çıkardığı dönüşümleri açıklayabilir. | 1,2 | 1, | ÖK - 5 : | Birleşmiş Milletler ve Avrupa Birliği gibi örgütlerin çevre eylem planlarını yönetişim paradigması üzerinden açıklayabilir. | 1,2 | 1,3, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Çevre, çevre sorunları, çevre yönetimi, çevre yönetiminin araçları, küresel çevre yönetimi, yönetişim, çevre yönetişimi, küresel çevre yönetişimi, Birleşmiş Millet ve çevre yönetişimi, Avrupa Birliği ve çevre yönetişim, Dünya Bankası ve çevre yönetişimi, Kuzey Atlantik Antlaşması Örgütü ve çevre yönetişimi, İktisadi İşbirliği ve Gelişme Teşkilatı ve çevre yönetişimi. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Kavramsal olarak çevre sorunları ve politikaları | | Hafta 2 | Çevre yönetimi ve çevresel yönetişim kavramları | | Hafta 3 | Küresel çevre yönetimi ve yönetişimi | | Hafta 4 | Birleşmiş Milletler ve çevre yönetişimi-I | | Hafta 5 | Birleşmiş Milletler ve çevre yönetişimi-II | | Hafta 6 | 1972 Stockholm ve 1992 Rio Konferanslarının çevre yönetişimine etkisi | | Hafta 7 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları ve çevre yönetişimi | | Hafta 8 | İklim değişikliği ile mücadele çabaları ve çevresel yönetişim | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Avrupa Birliği ve çevre yönetişimi-I | | Hafta 11 | Avrupa Birliği ve çevre yönetişimi-II | | Hafta 12 | İktisadi İşbirliği ve Gelişme Teşkilatı ve çevre yönetişimi | | Hafta 13 | Dünya Bankası ve çevre yönetişimi | | Hafta 14 | Kuzey Atlantik Antlaşması Örgütü ve çevre yönetişimi | | Hafta 15 | Küresel çevre yönetişiminin Türk çevre politikası ve yönetimine etkileri | | Hafta 16 | Dönemsonu Sınavı | | |
1 | Biermann, F. & Bauer, S. 2019; A World Environment Organization Solution or Threat for Effective International Environmental Governance?, London: Routledge. | | |
1 | Bruckmeier, K. 2019; Global Environmental Governance: Social-Ecological Perspectives, Cham, Palgrave MacMillan. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 16/04/2025 | 1 | 30 | Yıl içi çalışma | 12 | 16/05/2025 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 10/06/2025 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 12 | 2 | 24 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Kısa sınav | 3 | 2 | 6 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 3 | 36 | Dönem sonu sınavı | 3 | 1 | 3 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|