|
HEM6018 | Pediatri Hemşire.Kuramlar ve Mod. | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. İlknur KAHRİMAN | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. İlknur Kahriman | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Çocuk hemşireliği uygulama alanı, eğitim ve araştırmalarda sıklıkla kullanılan hemşirelik teorileri tartışılmakta ve bu teorilerin eleştirel bir analizi yapılmaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Bilimin tarihsel gelişimini, bilim felsefesini ve hemşirelik felsefesini açıklayabilir.
| 2,8,9,14 | 1,5 | ÖK - 2 : | Teori geliştirme sürecini ve teorinin hemşirelikte rolünü ve önemini kavrayabilir.
| 2,8,9,14 | 1,5 | ÖK - 3 : | Çocuk sağlığı hemşireliğinde uygulama, araştırma ve eğitimde sık kullanılan hemşirelik teorilerini eleştirisel olarak analiz edebilir. | 2,8,9,14 | 1,5 | ÖK - 4 : | Teorilere dayalı araştırma planlayabilir. | 2,8,9,14 | 1,5 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu derste çocuk hemşireliği ile ilgili temel kuramlar ve büyüme gelişme kuramları tartışılmaktadır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Bilimin tarihsel gelişimi, bilim ve hemşirelik felsefesi | | Hafta 2 | Bilimin tarihsel gelişimi, bilim ve hemşirelik felsefesi | | Hafta 3 | Teorinin tanımı, teorilerin tipleri ve temel kavramları (metaparadigmalar) | | Hafta 4 | Seçilen hemşirelik teorilerini tartışma | | Hafta 5 | Seçilen hemşirelik teorilerini tartışma | | Hafta 6 | Seçilen hemşirelik teorilerini tartışma | | Hafta 7 | Seçilen hemşirelik teorilerini tartışma | | Hafta 8 | Seçilen hemşirelik teorilerini tartışma | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Seçilen hemşirelik teorilerini tartışma | | Hafta 11 | Seçilen hemşirelik teorilerini tartışma | | Hafta 12 | Seçilen hemşirelik teorilerini tartışma | | Hafta 13 | Seçilen hemşirelik teorilerini tartışma | | Hafta 14 | Seçilen hemşirelik teorilerini tartışma | | Hafta 15 | Seçilen hemşirelik teorilerini tartışma | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Senemoğlu, N.2004., Gelişim, Öğrenme ve Öğretim, Gazi Kitabevi, 9. Baskı, Ankara, | | 2 | Aydın, A.2000, Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Alfa Yayınları, İstanbul, Nisan, | | 3 | Yeşilyaprak, B.2003; Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Pegem A Yayıncılık, 5. Baskı, . | | 4 | Kail, R., V. 2004; Children And Their Development, Third Edition, Pearson Prentice Hall, Malaysia, | | 5 | Kavaklı, A.1992; Çocukluk Yaşlarında Büyüme ve Gelişme, Hilal Matbaacılık, İstanbul, | | |
1 | Bayhan, P., S., Artan, İ.2004; Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul, , ss: 61-62. | | 2 | Webb, P., K., 2001;Piaget: Implications for teaching, , Theory into practice, volüme XIX, Number 2, | | 3 | Crain, W.2005; Theories of Development, Concepts and Applications, Fifth Edition, Pearson Prentice Hall, New Jersey, | | 4 | Hergenhahn,B., R., Olson, B., R.2001; An Introduction to Theories of Learning, Prentice Hall, USA, | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 1 | 15/11/2021 | 2 | 30 | Sunum | 14 | 27/09/2022 04 11 18 25/10/2022 01 8 22 29/11/2022 06 13 20 27/12/2022 | 3 | 20 | Dönem sonu sınavı | 1 | 03/01/2023 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 14 | 3 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 12 | 3 | 36 | Arasınav için hazırlık | 3 | 5 | 15 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 4 | 12 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 108 |
|