Türkçe | English
SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI
HEMŞİRELİK DOKTORA
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/sbf
Tel: +90 0462 +90 462 230 04 76
SABE
SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI / HEMŞİRELİK DOKTORA
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

HEM6018Pediatri Hemşire.Kuramlar ve Mod.3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiDoktora
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüHEMŞİRELİK ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. İlknur KAHRİMAN
Diğer Öğretim ÜyesiDoç. Dr. İlknur Kahriman
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Çocuk hemşireliği uygulama alanı, eğitim ve araştırmalarda sıklıkla kullanılan hemşirelik teorileri tartışılmakta ve bu teorilerin eleştirel bir analizi yapılmaktadır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Bilimin tarihsel gelişimini, bilim felsefesini ve hemşirelik felsefesini açıklayabilir. 2,8,9,141,5
ÖK - 2 : Teori geliştirme sürecini ve teorinin hemşirelikte rolünü ve önemini kavrayabilir. 2,8,9,141,5
ÖK - 3 : Çocuk sağlığı hemşireliğinde uygulama, araştırma ve eğitimde sık kullanılan hemşirelik teorilerini eleştirisel olarak analiz edebilir.2,8,9,141,5
ÖK - 4 : Teorilere dayalı araştırma planlayabilir.2,8,9,141,5
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Bu derste çocuk hemşireliği ile ilgili temel kuramlar ve büyüme gelişme kuramları tartışılmaktadır.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Bilimin tarihsel gelişimi, bilim ve hemşirelik felsefesi
 Hafta 2Bilimin tarihsel gelişimi, bilim ve hemşirelik felsefesi
 Hafta 3Teorinin tanımı, teorilerin tipleri ve temel kavramları (metaparadigmalar)
 Hafta 4Seçilen hemşirelik teorilerini tartışma
 Hafta 5Seçilen hemşirelik teorilerini tartışma
 Hafta 6Seçilen hemşirelik teorilerini tartışma
 Hafta 7Seçilen hemşirelik teorilerini tartışma
 Hafta 8Seçilen hemşirelik teorilerini tartışma
 Hafta 9Ara sınav
 Hafta 10Seçilen hemşirelik teorilerini tartışma
 Hafta 11Seçilen hemşirelik teorilerini tartışma
 Hafta 12Seçilen hemşirelik teorilerini tartışma
 Hafta 13Seçilen hemşirelik teorilerini tartışma
 Hafta 14Seçilen hemşirelik teorilerini tartışma
 Hafta 15Seçilen hemşirelik teorilerini tartışma
 Hafta 16Final Sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Senemoğlu, N.2004., Gelişim, Öğrenme ve Öğretim, Gazi Kitabevi, 9. Baskı, Ankara,
2Aydın, A.2000, Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Alfa Yayınları, İstanbul, Nisan,
3Yeşilyaprak, B.2003; Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Pegem A Yayıncılık, 5. Baskı, .
4Kail, R., V. 2004; Children And Their Development, Third Edition, Pearson Prentice Hall, Malaysia,
5Kavaklı, A.1992; Çocukluk Yaşlarında Büyüme ve Gelişme, Hilal Matbaacılık, İstanbul,
 
İlave Kaynak
1Bayhan, P., S., Artan, İ.2004; Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul, , ss: 61-62.
2Webb, P., K., 2001;Piaget: Implications for teaching, , Theory into practice, volüme XIX, Number 2,
3Crain, W.2005; Theories of Development, Concepts and Applications, Fifth Edition, Pearson Prentice Hall, New Jersey,
4Hergenhahn,B., R., Olson, B., R.2001; An Introduction to Theories of Learning, Prentice Hall, USA,
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 1 15/11/2021 2 30
Sunum 14 27/09/2022
04
11
18
25/10/2022
01
8
22
29/11/2022
06
13
20
27/12/2022
3 20
Dönem sonu sınavı 1 03/01/2023 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı çalışma 12 3 36
Arasınav için hazırlık 3 5 15
Arasınav 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 3 4 12
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Toplam Çalışma Yükü108