|
TBB5222 | Nesneye Dayalı Programlar - I | 2+4+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BİYOİSTATİSTİK ve TIP BİLİŞİMİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Laboratuar Çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 4 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Procedurel proramlama anlayışından nesne yönelimli programlama tekniklerinin öğrenilmesi ve java programlama dili ile pratik uygulamalar ve örnek proje yapabilmek.
|
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Nesne kavramı ve programlama ile ilgisi. | 11,12 | | ÖK - 2 : | Nesne tanımlama | 11,12 | 1,3 | ÖK - 3 : | Mirsalama, yeniden kullanım, sarmalama kavramları | 11,12 | 1,3 | ÖK - 4 : | Çokbiçimlilik ve uygulaması | 8,11,12 | 1,3 | ÖK - 5 : | Java programlama dili özellikleri | 11,12 | 1,3 | ÖK - 6 : | Java ile problem çözme. | 11,12 | 1,3 | ÖK - 7 : | Java kalıcılık ve veri tabanı uygulamaları. | 11,12 | 1,3 | ÖK - 8 : | Aplet uygulamaları | 8,9,10,11,12 | 1,3 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Java programlam dili ile ders içeriğinde sırası ile şu konular olacaktır.
Nesneye Yönelik Programlama Yaklaşımı, Nesne Kavramı, Eclipse Geliştime, AracıControlling Program Flow, Sınıfların Yeniden Kullanımı Arabirim Kullanımı ve Sarmalama Hata Kontrolü, Javada Kalıcılık ve Okuma Yazma İşlemleri, Kullanıcı Arabirimi Oluşturma ve Apletler, Veritabanı Uygulamaları.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Nesne Kavramı | | Hafta 2 | Eclipse Geliştime Aracı | | Hafta 3 | Javada Program Akışı | | Hafta 4 | sınıfların Yeniden Kullanımı | | Hafta 5 | Çokbiçimlilik | | Hafta 6 | Arabirim Kullanımı ve Sarmalama | | Hafta 7 | Arabirim Kullanımı ve Sarmalama | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Nesnelerin Kontrolü ve Bellekte Saklanması | | Hafta 10 | Hata Kontrolü | | Hafta 11 | Javada Kalıcılık ve Okuma Yazma İşlemleri | | Hafta 12 | Kullanıcı Arabirimi Oluşturma ve Apletler | | Hafta 13 | Kullanıcı Arabirimi Oluşturma ve Apletler | | Hafta 14 | Veritabanı Uygulamaları | | Hafta 15 | Genel Tekrar | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Eckel, B. 2006; Thinking in Java; La Mesa, USA | | |
1 | http://www.mindviewinc.com/Index.php | | 2 | http://java.sun.com/docs/books/tutorial/information/resources.html | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | | 1,5 | 30 | Ödev | 12 | | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 13 | 39 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 13 | 26 | Laboratuar çalışması | 1 | 13 | 13 | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 2 | 13 | 26 | Ödev | 6 | 2 | 12 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 15 | 2 | 30 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 160 |
|