|
TBB5221 | Klinik Bilimlere Giriş | 2+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BİYOİSTATİSTİK ve TIP BİLİŞİMİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Temel hastalık tanımını, tanımak için gerekli laboratuvar ve klinik yöntemlerin genel özelliklerini, sağlıklı organizmanın dengesini bozan incitici etkenleri ve mekanizmaları tanımaları amaçlanmıştır. Sağlığı korumak için gerekli-uygun olan savunma, korunma ve tedavinin temel prensiplerini öğrenmeleri amaçlanmışır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Hastaya yaklaşım ve muayene öğrenme. | 1,10 | | ÖK - 2 : | Tanı koyma ve tedavi sürecinin öğrenilmesi. | 1,10 | | ÖK - 3 : | Hastanenin yönetsel yapısı ve iş akış süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | 1,10 | | ÖK - 4 : | Dahili Tıp bilimleri bilgisi, kullanılan tanı ve tedavi araçları öğrenir. | 1,10 | | ÖK - 5 : | Cerrahi Tıp bilimleri bilgisi, kullanılan tanı ve tedavi araçları öğrenir. | 1,10 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Hasta kimdir ? hastaya sosyal ve psikolojik yaklaşım, hekim muayenede ne yapar ? öykü, muayene, hastaya tıbbi yaklaşım, hekim nasıl tanı koyar, tedavi ilkeleri ve tedavinin algoritması, klinik rehberler, hastanenin yönetsel yapısı, hastanede iş akış süreçleri, dahili tıp bilimleri, dahili tıp bilimlerinde kullanılan tanı ve tedavi araçları, cerrahi tıp bilimleri, cerrahi tıp bilimlerinde kullanılan tanı ve tedavi araçları, yoğun bakım, acil servis, sağlık personelinin görev ve yetkileri. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Hastaya yaklaşım ve muayene öğrenme | | Hafta 2 | Gözlem, tanı ve tedavi süreci | | Hafta 3 | Hastanenin yönetsel yapısı ve iş akış süreçleri | | Hafta 4 | Patolojiye giriş | | Hafta 5 | Sinir Sistemi giriş: Kognitif Fonksiyonlar | | Hafta 6 | Psikososyal ve fiziksel gelişim ve teorileri | | Hafta 7 | Tıbbi mikrobiyolojiye giriş, mikrobiyolojinin tanımı, ilgi alanları, temel kuramları | | Hafta 8 | Ara sınav | | Hafta 9 | Tıbbi biyokimya ya giriş, biyokimya tanımı, ilgi alanları, temel kuramları | | Hafta 10 | İlk yardım. | | Hafta 11 | Örnek klinik vaka incelemeleri | | Hafta 12 | Bilgi sistemleri ve klinik süreçlerin entegrasyonu | | Hafta 13 | Örnek klinik vaka incelemeleri | | Hafta 14 | Seçilmiş klinik süreç gözlemleri | | Hafta 15 | Seçilmiş klinik süreç gözlemleri | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | | | | | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 13 | 26 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 13 | 52 | Arasınav için hazırlık | 10 | 2 | 20 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 5 | 5 | 25 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 145 |
|