|
TBB5091 | Programlamaya Giriş Ve Algo. | 2+2+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BİYOİSTATİSTİK ve TIP BİLİŞİMİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | C programlama dilinde program yazmayı kavratmaktır. Problemin nasıl analiz yapılacağı açıklanacak ve program yazmada kullanılan mekanizmalar tanıtılacaktır. Donanım ile yazılım arasındaki sinerji üzerinde durulacaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | program bloklarının yapısını anlayabilir ve programın akış diyagramını kurabilir. | 1,3 | 1,3 | ÖK - 2 : | program döngülerinin çalışması ve dögü deyimlerini kavrayabilir. | 1,3 | 1,3 | ÖK - 3 : | dizi ve dizgileri kullanabilir. | 1,3 | 1,3 | ÖK - 4 : | pointer kullanmanın üstünlüklerini anlayabilir. | 1,3 | 1,3 | ÖK - 5 : | structure ve union değişken türlerini tanıyabilir. | 1,3 | 1,3 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
C programlama ortamı. C program bloklarının yapısı. Döngüler. Karar mekanizmaları. Fonksiyonlar. Diziler. Göstericiler. Structure ve Unionlar. Karakter display. C grafik fonksiyonları. Dosyalar. Büyük programlar. İleri değişkenler. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Program nedir? Algoritma nedir? Programlama dilleri hakkında genel bilgi. | | Hafta 2 | Akış şemaları,Değişken kavramı, aktarma ve atama işlemleri. | | Hafta 3 | Mantıksal operatörler ve değişkenler. | | Hafta 4 | Sayılar ile İlgili Algoritmalara ilişkin örnekler. Örneklerin akış şemalarının oluşturulması ve C programlama dilinde karşılıkları. | | Hafta 5 | Sayılar ile İlgili Algoritmalara ilişkin örnekler. Örneklerin akış şemalarının oluşturulması ve C programlama dilinde karşılıkları. | | Hafta 6 | Sayılar ile İlgili Algoritmalara ilişkin örnekler. Örneklerin akış şemalarının oluşturulması ve C programlama dilinde karşılıkları. | | Hafta 7 | Sayılar ile İlgili Algoritmalara ilişkin örnekler. Örneklerin akış şemalarının oluşturulması ve C programlama dilinde karşılıkları. | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Diziler ve Dizilere İlişkin Algoritma ve Akış Şemaları örnekleri ve bu örneklerin C dilindeki karşılıkları. | | Hafta 10 | Diziler ve Dizilere İlişkin Algoritma ve Akış Şemaları örnekleri ve bu örneklerin C dilindeki karşılıkları. | | Hafta 11 | Diziler ve Dizilere İlişkin Algoritma ve Akış Şemaları örnekleri ve bu örneklerin C dilindeki karşılıkları. | | Hafta 12 | Ödev | | Hafta 13 | Matrisler ve Matrislere İlişkin Algoritma ve Akış Şemaları örnekleri ve bu örneklerin C dilindeki karşılıkları. | | Hafta 14 | Matrisler ve Matrislere İlişkin Algoritma ve Akış Şemaları örnekleri ve bu örneklerin C dilindeki karşılıkları. | | Hafta 15 | Final sınavları | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Çelikkol S. 2001, Programlamaya Giriş ve Algoritmalar, Akademi Yayınevi, Rize, 442 p. | | |
1 | Çölkesen R. 2008, C Programlama Dili, Papatya Yayıncılık, İstanbul, 376 p. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 11/11/2009 | 1,5 | 30 | Ödev | 12 | 11/12/2009 | 4 | 20 | Dönem sonu sınavı | 15 | 6/01/2010 | 1,5 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 13 | 52 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 7 | 14 | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Arasınav | 1.5 | 1 | 1.5 | Uygulama | 4 | 13 | 52 | Ödev | 4 | 1 | 4 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 15 | 1 | 15 | Dönem sonu sınavı | 1.5 | 1 | 1.5 | Toplam Çalışma Yükü | | | 150 |
|