|
TBB5071 | Sağlık Bilim.İstatistik Tek. | 2+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BİYOİSTATİSTİK ve TIP BİLİŞİMİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Doç Dr. Kemal Turan | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | İstatistiksel düşünce ön planda tutularak ve temel istatistiksel metotlara hakim oldukları avrsayılarak, ileri seviye istatistiksel yöntemleri bir bütün olarak anlamalarını ve sağlık bilimlerinde çalışma dizaynı becerisi elde etmeleridir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | istatistiksel epidemiology kavramları bilirler. | 1,4 | 1,6 | ÖK - 2 : | istatistiksel terminolojiye hakimdirler. | 1,4 | 1,6 | ÖK - 3 : | örnek ebadı belirlemeyi uygulamalı olarak gerçekleştirebilirler. | 1,4 | 1,6 | ÖK - 4 : | dizayn tekniklerini ve dikkat edilmesi gereken konuları (rasgelelik bloklama vs) bilirler. | 1,4 | 1,6 | ÖK - 5 : | istatistiksel düşünceyi kullanarak çalışma dizanı yapabilme kabiliyetine sahip olacaklardır. | 1,4 | 1,6 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
İstatistiksel kavram ve terimler verilerek, dağılım ve dağılım teosi verilmektedir. İstatistiksel düşünceye ağırlık verilerek temel istatistiksel teknikler uygulamalı olarak tartışılmaktaktır. Parametrik (dağılımlar, örnek sayısı tespiti ve teorisi, t-testi, korrelasyon, ANOVA) ve nonparametrik testler (sign, Man Whitney U ve Kruskal Wallis) verilmektedir. Aynı zamanda 2x2 tabloları ve sağlık bilimlerinde uygulamaları anlatılmaktadır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | veriyi açıklama ve sunma | | Hafta 2 | olasılık | | Hafta 3 | Ortalama ve oran analizleri | | Hafta 4 | Varyans, sayımlar ve diğer ölçümlerin değerlendirilmesi | | Hafta 5 | Bayesian metotlar | | Hafta 6 | Regresyon ve korrelasyon | | Hafta 7 | Çoklu grupların karşılaştırılması | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Çalışma (deney) dizaynı | | Hafta 10 | Normal olmayan verilerin analizi | | Hafta 11 | Sürekli verilerin modellenmesi | | Hafta 12 | Sürekli veriler için regresyon analizi | | Hafta 13 | Çok Değişkenli analiz metotları | | Hafta 14 | Epidemiolojide istatistiksel metotlar | | Hafta 15 | Hayatta kalma analizi | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Peter Armitage, Geoffrey Berry, J. N. S. Matthews . 2001. Statistical Methods in Medical Research, 4th Edition. Wiley-Blackwell | | |
1 | Gonick, L. and Smith, W. (1993). The Cartoon Guide to Statistics. New York: Harper Collins. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 23/04/209 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 23/06/209 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Uygulama | 2 | 8 | 16 | Toplam Çalışma Yükü | | | 16 |
|