|
TDE5910 | Türkçede Kip ve Kiplik | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. A. Mevhibe COŞAR
Yrd. Doç. Dr. Bahadır GÜNEŞ
| Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: |
Kip, kiplik, kılınış, bakış, istem, işaretleyiciler gibi fiile dair tüm konular hakkında yeterliliklerin kazandırılması |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Öğrenciler, kip, kipliğin farkını öğrenir. | | | ÖK - 2 : | Kiplik çeşitlerini ve kiplik işaretleyicilerini öğrenir. | | | ÖK - 3 : | Görünüş, kılınış, zaman farkını öğrenir. | | | ÖK - 4 : | Görünüş ve kılınış çeşitlerini kavrar. | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Kip, kiplik, kılınış, bakış, istem, işaretleyiciler gibi fiile dair tüm konular |
|
1 | KERİMOĞLU, Caner, Kiplik İncelemeleri ve Türkçe, Dinozor Yayınları, İzmir, 2011. | | |
1 | BENZER, Ahmet, Türkçede Görünüş, Zaman ve Kiplik, Kabalcı Yayınevi, 2012. | | 2 | JOHANSON, L. 1999; Typological Notes on Aspect and Actionality in Kipchac Turkic, Tense-Aspect, Transivity and Causativity: Essays in Honour of Vladimir Nedjalkov, Abraham, Werner; Kulikov, Leonid (ed.), John Benjamins, Amsterdam, s. 171-184. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | | | | | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 9 | 14 | 126 | Arasınav için hazırlık | 6 | 2 | 12 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 10 | 3 | 30 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 1 | 12 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|