|
KAYL5314 | Klasik ve Çağdaş Sosyal Teori | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | KAMU YÖNETİMİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Gülmelek DOĞANAY | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bilimsel bir araştırma iyi bir kuramsal çerçeve ve metodolojik yaklaşım üzerine inşa edilir. Bu nedenle lisansüstü düzeyde öğrencilere, teorik ve metodolojik yaklaşımları bilme ve kullanabilme becerisinin kazandırılması gerekir. Bu ders, sosyal bilimler alanında araştırma yürütebilmek için gerekli olan teorik ve metodolojik yaklaşımların öğretilmesini amaçlar. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Sosyal teori ve yaklaşımları öğrenirler. | 1,2 | 1,5,6, | ÖK - 2 : | Sosyal teori ve yaklaşımları yorumlayabilirler. | 1,2 | 1,5,6, | ÖK - 3 : | Sosyal teori ve yaklaşımları bilimsel araştırmalarında kullanabilirler. | 1,2 | 1,5,6, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Derste, hem klasik hem de çağdaş sosyal bilimler yaklaşımları (pozitivizm, işlevselcilik, yapısalcılık, inşacılık, sembolik etkileşimcilik, etnometodoloji, eleştirel sosyal teori, feminist teoriler ve benzeri) sosyal teori içerisinde aktarılacak ve tartışılacaktır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Bilim, Sosyal Gerçeklik, Toplum ve Sosyal Teori | | Hafta 2 | Pozitivist ve Realist Bilim Felsefeleri ve Konvansiyonalizm | | Hafta 3 | Sosyoloji ve Pozitivizm: Comte, Mill, Spencer, Durkheim | | Hafta 4 | Karl Marx ve Realizm | | Hafta 5 | Klasiklerin Çağdaş Anlamı | | Hafta 6 | Yapı ve Yapısalcılık | | Hafta 7 | Post-Yapısalcılık | | Hafta 8 | Anlam ve İdeoloji | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Frankfurt Okulu | | Hafta 11 | Yapılaşma Kuramları | | Hafta 12 | Çağdaş Eleştirel Teori | | Hafta 13 | Feminizm ve Post-Feminist Teori | | Hafta 14 | Postmodernite | | Hafta 15 | Ağlar, Riskler, Akışkanlıklar | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Anthony Elliot (2021), Çağdaş Sosyal Teoriye Giriş, Ankara: Dipnot. | | 2 | Russel Keat ve John Urry (2016), Bilim Olarak Sosyal Teori, Nilgün Çelebi (çev.), Ankara: İmge. | | |
1 | Pertti Alasuutari, Leonard Bickman, and Julia Brannen (eds.)(2008), The Sage Handbook of Social Research Methods, London: SAGE Publications | | 2 | George Ritzer and Barry Smart (eds.) (2001), Handbook of Social Theory, London: SAGE. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 2024 | 2 | 30 | Yıl içi çalışma | 15 | 2025 | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 2025 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 11 | 12 | 132 | Ödev | 3 | 3 | 9 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 3 | 36 | Dönem sonu sınavı | 3 | 2 | 6 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|