|
TRH5710 | Türk İnkılabı ve Tarihi Te. | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TARİH ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Mehmet OKUR | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Osmanlı İmparatorluğu'nun son Dönemındeki gelişmeler, İttihat ve Tearakki Cemiyeti'nin kuruluşu, iktidara gelmesi, sosyal ve ekonomik ve kültürel alanda izlediği politikalar, Mondros Mütarekesi sonrası kurulan Müdafa-i Hukuk Cemiyetleri, Mustafa Kemal Paşa önderliğinde yeni Türk devletinin kuruluşu ve modernleşme çabaları gibi konuların öğretilmesi. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Osmanlı Devleti'nin son döneminden itibaren Türk inkilabının oluşmasına zemin hazırlayan gelişmeleri özetleyebilecekler. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 | 1 | ÖK - 2 : | 19. yüzyılın ikinci yarısından itibaren Osmanlı düşün hayatında meydana gelen gelişmeleri, Osmanlıcılık, İslamcılık ve Türkçülük akımlarını, Jöntürk Devrimi?ni ve İttihat ve Terakki Partisinin Türk siyasi ve düşün hayatındaki yerini ifade edebileceklerdir. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 | 1 | ÖK - 3 : | Derste aldıkarı teorik bilgileri yapacakları araştırmalarda kullanabilecek ve konu hakkında kendi yorumlarını yapacaklardır. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 | 3 | ÖK - 4 : | Bu konu hakkında dinleyici önünde bilgi verebileceklerdir. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 | 5 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Türk İnkılabının özelliği, modernleşme, demokratikleşme gibi olguların ele alınması. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | İnkılap kavramı nedir. | | Hafta 2 | Osmanlı Devleti'nde ilk batılılaşma ve modernleşme hareketleri | | Hafta 3 | III Selim, II Mahmut, Tanzimat dönemleri ve Osmanlı Devleti'nde çağdaşlaşma | | Hafta 4 | II Abdülhamit ve Jöntürkler Dönemi Osmanlı Modernleşmesi | | Hafta 5 | Atatürk'ün gençlik yılları ve cumhuriyet ile ilgili fikirleri | | Hafta 6 | Milli Mücadele yılları ve yaklaşan değişimin işaretleri | | Hafta 7 | Cumhuriyetin ilanı ve bu sürecin Türk çağdaşlaşmasındaki önemi | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Cumhuriyete geçiş ve siyasal alanda yapılan inkılaplar | | Hafta 10 | Cumhuriyet Dönemi Modernleşmesinin sosyal yönü | | Hafta 11 | Atatürk İlkeleri ve Türkmodernleşmesi | | Hafta 12 | Eğitim ve Kültürde modernleşme | | Hafta 13 | Cumhuriyet ve Kadın hakları | | Hafta 14 | Laiklik ilkesi ve anayasaya girişi | | Hafta 15 | Atatürk'ün çağdaşlaşma ve batılılaşma ile İlgili Fikirleri | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Ateş, Toktamış, İstanbul 2000, Türk Devrim Tarihi, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. | | |
1 | Turan, Şerafettin, Ankara 2004; Türk Devrim Tarihi, Bilgi Yayınları. | | 2 | Lewis, Bernard, Ankara 2000; Modern Türkiye'nin Doğuşu, TTK Yayınları | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 02/04/2014 | 1,5 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 28/05/2013 | 1,5 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Kısa sınav | 8 | 2 | 16 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 16 | 1 | 16 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 200 |
|