|
TRH5130 | Ortaçağ Avr.Haçlı Sef.Ta. - I | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TARİH ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Mehmet Tezcan | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Roma İmparatorluğunun ikiye ayrılmasından sonra Avrupada meydana gelen siyasi, kültürel ve ekonomik değişimlerin Avrupa tarihindeki önemi ile 12. yy. da gerçekleşen Haçlı seferlerinin hem Avrupa hem de İslam dünyasındaki etkilerinin karşılaştırmalı yöntemle tahlilinin yapılması. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Ortaçağ Avrupasının ve haçlı seferlerinin genel özelliklerini özetleyebileceklerdir. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 | 1 | ÖK - 2 : | Ortaçağ Avrupasında görülen sosyo-ekonomik yapıyı, Haçlı Seferlerinin Avrupaya ve dünyaya etkisini ifade edbileceklerdi | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 | 3 | ÖK - 3 : | deste aldıkarı teorik bilgileri yapacakları araştırmalarda kullanabilecek ve konu hakkında kendi yorumlarını yapacaklardı | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 | 1 | ÖK - 4 : | bu konu hakında dinleyici önünde bilgi verebileceklerdir | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Batı Roma İmparatorluğunun yıkılmasından sonra Avrupa siyasi yapılanması içerisinde siyasi, dini, iktisadi, ve sosyal hayatın incelenmesi. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Roma Devleti?nin ikiye Ayrılması Avrupa Tarihine Tesirleri | | Hafta 2 | Kavimler Göçü ve Avrupa Siyasi ve Sosyal Tarihine Etkileri | | Hafta 3 | Avrupa'ya Slav ve Norman Akınları | | Hafta 4 | Manastırların Ortaçağ Avrupa?sında Toplum ve İdari Sistemdeki Rolleri | | Hafta 5 | Feodal Sistemin Temel Karakterleri Senyör, Vassal ve Şövalyelik | | Hafta 6 | İslam Düşünürlerinin Avrupa?ya Etkileri İbni Rüşd, İbni Sina | | Hafta 7 | Ortaçağ Avrupa?sında Kırsal Kesim | | Hafta 8 | Ortaçağ Avrupa Kültüründen Modern Avrupa?ya kalan Ekonomik, Siyasi ve Kültürel İzler | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Avrupa?da Tüccar ve Burjuvazi Sınıfının Doğuşu ve Etkileri | | Hafta 11 | Kapitalizm ve Merkantilizm | | Hafta 12 | kısa sınav | | Hafta 13 | Clıny Tarikatı, Tapınak Şövalyeleri gibi Dini ve Siyasi oluşumların Avrupa?ya Etkisi | | Hafta 14 | Haçlı Seferlerinin Ekonomik Sebepleri | | Hafta 15 | Haçlı seferlerinin Dini Sebepleri | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Turan, Osman, 2001, Selçuklu Tarihi, İstanbul | | |
1 | Işıltan, Fikret, 2003, Haçlı Seferleri Tarihi, İstanbul | | 2 | Davies, Norman , 2003, Avrupa Tarihi, Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 15/11/13 | 1 | 30 | Kısa sınav | 12 | 16/12/13 | 0,75 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 15/01/14 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 9 | 14 | 126 | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Kısa sınav | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 16 | 1 | 16 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 200 |
|