|
KAY5312 | Karşılaştırmalı Çevre Yönetimi | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | KAMU YÖNETİMİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Muhammed Yunus BİLGİLİ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, çevre sorunlarının nedenleri ve sonuçlarının incelenerek, çevre yönetiminin temel ilkelerinin ortaya koyulması, sürdürülebilir bir çevre yönetiminin oluşturulabilmesi adına Birleşmiş Milletler, Avrupa Birliği vb. uluslararası/bölgesel örgütlerin çevre yönetimi ile ilgili çalışmalarının incelenmesi ve çeşitli devletlerin uyguladıkları politikaların, araçların ve kurumsal yapılarının birbirleri ile karşılaştırılmasıdır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Çevre sorunlarının nedenlerini ve sonuçlarını nesnel bir biçimde analiz edebilir. | 1,2 | 1, | ÖK - 2 : | Çevre yönetimi kavramını kuramsal düzeyde açıklayabilir. | 1,2 | 1,2,3, | ÖK - 3 : | Türk Çevre Yönetimi hakkında açıklamalarda bulunabilir. | 1,2 | 1,3, | ÖK - 4 : | Birleşmiş Milletler, Avrupa Birliği vb. örgütlerin çevre yönetimi ile ilgili faaliyetlerini açıklayabilir. | 1,2 | 1,2,3, | ÖK - 5 : | Türk Çevre Yönetimini çeşitli devletlerin çevre yönetim süreçleri ile karşılaştırabilir. | 1,2 | 1,2, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Çevre, çevre sorunları, çevre politikası, çevre politikaları, çevre yönetimi, çevre yönetiminin ilkeleri, çevre yönetimi araçları, sürdürülebilir kalkınma, Birleşmiş Milletler ve çevre yönetimi, Avrupa Birliği ve çevre yönetimi, İktisadi İşbirliği ve Gelişme Teşkilatı ve çevre yönetimi, Türk Çevre Yönetimi, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığının kurumsal yapısı, Belediyelerin çevre yönetimine ilişkin faaliyetleri, il özel idarelerinin çevre yönetimine ilişkin faaliyetleri, Almanya'da çevre yönetimi, İngiltere'de çevre yönetimi, Amerika Birleşik Devletleri'nde çevre yönetimi, Kanada'da çevre yönetimi, Danimarka?da çevre yönetimi, İsveç'te çevre yönetimi. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Çevre kavramı ve çevre sorunlarının nedenleri | | Hafta 2 | Çevre politikası ve çevre politikaları | | Hafta 3 | Çevre yönetimi kavramı | | Hafta 4 | Çevre yönetiminin araçları ve ilkeleri | | Hafta 5 | Doğal kaynak yönetimi | | Hafta 6 | Türk Çevre Yönetimi | | Hafta 7 | Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ve çevre yönetimi | | Hafta 8 | Yerel yönetim birimleri ve çevre yönetimi | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Küresel çevre yönetişimi | | Hafta 11 | Birleşmiş Milletler ve çevre yönetimi | | Hafta 12 | Avrupa Birliği ve çevre yönetimi | | Hafta 13 | İktisadi İşbirliği ve Gelişme Teşkilatı ve çevre yönetimi | | Hafta 14 | Almanya, İngiltere ve Amerika Birleşik Devletleri?nde çevre yönetimi | | Hafta 15 | Kanada, Danimarka ve İsveç?te çevre yönetimi | | Hafta 16 | Dönemsonu sınavı | | |
1 | Mitchell, B. 2018; Resource and Environmental Management, Oxford University Press. | | |
1 | Ömürgönülşen, U., Öktem, K. ve Sadioğlu, U. (Eds.), 2017; Sürdürülebilir Kent ve Çevre Yönetimi Üzerine Yazılar I, Hacettepe Ünivsersitesi Yayınları, Ankara. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 18/11/2024 | 1 | 30 | Yıl içi çalışma | 12 | 18/12/2024 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 13/01/2025 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 12 | 2 | 24 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 4 | 2 | 8 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 3 | 36 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|