|
KAY5320 | İyi Yönetişim Teorisi | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | KAMU YÖNETİMİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Emrah FİRİDİN | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, günümüz yönetim sistemlerinden biri olan yönetişim süreç ve ilkelerinin nasıl uygulanacağını olumlu ve olumsuz örnekler eşliğinde analiz etmektir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | İyi yönetişim teorisini ortaya çıkaran nedenleri öğrenecek | 1,2 | | ÖK - 2 : | İyi yönetişim ilkelerinin neler olduğunu öğrenecek | 1,2 | | ÖK - 3 : | İyi yönetişim uygulamalarına kaynaklık eden uluslararası belgeleri bilecek | 1,2 | | ÖK - 4 : | Bir sorun çözme aracı olarak iyi yönetişim teorisinin etkinliği dünyadaki örnekler çerçevesinde değerlendirilebilecek | 1,2 | | ÖK - 5 : | İyi yönetişim teorisine hem olumlu hem de olumsuz eleştirileri üzerinde düşünme kabiliyetine sahip olunacak | 1,2 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu derste iyi yönetişim ilke ve süreçlerinin yanı sıra uygulama alanları anlatılmaktadır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | İyi Yönetişim nedir | | Hafta 2 | Uluslararası metinlerde iyi yönetişimin yeri | | Hafta 3 | Yeni kamu yönetimi ve iyi yönetişim ilişkisi | | Hafta 4 | İyi yönetişimin aktörleri | | Hafta 5 | Demokrasi açısından iyi yönetişimin önemi | | Hafta 6 | Toplumsal kabulü sağlama aracı olarak iyi yönetişim | | Hafta 7 | Kamu yönetiminde iyi yönetişimin uygulanabilirliği | | Hafta 8 | İyi yönetişim ilkelerinin kamu yönetimine uygulanabilirliğinin analizi | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Farklı ülkelerde iyi yönetişim uygulamaları | | Hafta 11 | Yenilenebilir enerji yatırımlarında ortaya çıkan sorunlar için çözüm aracı olarak iyi yönetişim ilkelerinin uygulanabilirliği | | Hafta 12 | Türkiye'de farklı yönetişim uygulamaları ve ödev değerlendirme | | Hafta 13 | Belediyeler ve iyi yönetişim | | Hafta 14 | Sivil toplum ve iyi yönetişim | | Hafta 15 | İyi yönetişim teorisinin eleştirisi | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Köseoğlu, Özer vd, 2015, Kamu yönetiminde paradigma arayışları: Yeni kamu işletmeciliği ve ötesi, Dora basım yayım | | 2 | Genç, Fatma Neval, 2013, Yönetişim: Türk kamu yönetimine yansımaları, Çizgi kitabevi | | |
1 | Kooiman, Jan, 2003, Governing as governance, Sage publications | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 11/2021 | 1 | 30 | Ödev | 12 | 12/2021 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 01/2022 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 12 | 2 | 24 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 4 | 2 | 8 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 3 | 36 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|