|
DKH5010 | Seminer | 0+1+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | DOĞUM ve KADIN HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 1 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Kıymet YEŞİLÇİÇEK ÇALIK | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Kıymet YEŞİLÇİÇEK ÇALIK, Doç. Dr. Songül AKTAŞ | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu derste, öğrencilerin literatür araştırması yaparak belirli bir konuda bilgi toplama, topladıkları bilgiyi sentezleyerek rapor haline getirip sunmalarını sağlamaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Verilen bir konuda detaylı literatür araştırması yapabilme.
| 3,5,6,13 | 3,5 | ÖK - 2 : | Topladığı bilgileri sentezleyebilme, analiz edebilme ve yorumlayabilme.
| 3,5,6,13 | 3,6 | ÖK - 3 : | Ulaştığı sonuçları bilimsel bir rapor haline getirebilme.
| 3,5,6,13 | 3,5 | ÖK - 4 : | Ulaştığı sonuçları topluluk önünde sunabilme.
| 3,5,6,13 | 3,5 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Yüksek lisans eğitiminin ikinci yarısında danışman öğretim üyesinin denetiminde çalışmak istediği konuya yönelik olarak literatür çalışması, veri toplama, derleme, analiz etme ve sonuçları raporlayarak sunmayı kapsayan faaliyetlerden oluşur. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Belirli bir konuda var olan bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışmak
| | Hafta 2 | Seçilen bir konuda bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışmak (devam) | | Hafta 3 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale ya da kitapları araştırmak, bulmak ve okumak | | Hafta 4 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale ya da kitapları araştırmak, bulmak ve okumak | | Hafta 5 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale ya da kitapları araştırmak, bulmak ve okumak | | Hafta 6 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale ya da kitapları araştırmak, bulmak ve okumak | | Hafta 7 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale ya da kitapları araştırmak, bulmak ve okumak | | Hafta 8 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale ya da kitapları araştırmak, bulmak ve okumak | | Hafta 9 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale ya da kitapları araştırmak, bulmak ve okumak | | Hafta 10 | lgilenilen porblemin çözümüne yönelik olarak edinilen bilgileri önem derecesine göre sınıflandırmak ve bunlardan bir veri tabanı oluşturmak | | Hafta 11 | lgilenilen porblemin çözümüne yönelik olarak edinilen bilgileri önem derecesine göre sınıflandırmak ve bunlardan bir veri tabanı oluşturmak | | Hafta 12 | İlgilenilen porblemin çözümüne yönelik olarak edinilen bilgileri önem derecesine göre sınıflandırmak ve bunlardan bir veri tabanı oluşturmak (Devam) | | Hafta 13 | Çalışılan konu hakkında rapor yazımı | | Hafta 14 | Çalışılan konu hakkında rapor yazımı | | Hafta 15 | Çalışılan konu hakkında rapor yazımı | | Hafta 16 | Çalışılan konu hakkında raporun tamamlanması | | |
1 | Seminerin konusuna ilişkin tüm basılı ve elektronik kaynaklar | | 2 | Day, Robert (2005) Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır, TÜBİTAK Yayınları, Ankara | | 3 | YILDIZ, İ., Varkal, M. A., & ÜnÜVar, E. (2015). Bilimsel Bir Makale Nasıl Hızlı Okunur ve Anlaşılır?. Çocuk Dergisi, 15(1). | | 4 | Seviğ, Ü. (2002). Araştırma Süreci. Hemşirelikte Araştırma İlke Süreç ve Yöntemleri. Erefe, İ. (Ed.). Hemşirelikte Araştırma ve Geliştirme Derneği-Hemar-Ge, 1. Baskı, 49 -64. | | 5 | Tiryaki, O. (2014). Bilimsel Yayın Hazırlama Teknikleri. ÇOMÜ Ziraat Fakültesi Dergisi (COMU Journal of Agriculture Faculty), 2(1), 143-155. | | 6 | Tok, M., Gönülal, N. (2016). Akademik Yazma Sürecine İlişkin Bir İhtiyaç Analizi. Uluslararası Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Dergisi: Kuram ve Uygulama, 1(1), 142-161. | | 7 | Sümbüloğlu, K. 2000, Sağlık Alanına özel İstatistiksel Yöntemler, Songür Yayıncılık 6. Basım, Ankara. | | 8 | Ünver, Ö., 2006; SPSS Uygulamalı Temel İstatistik Yöntemler, Seçkin Yayıncılık, Ankara. | | 9 | Ayşan E. Bilimsel Makale ve Tez Yazımı. Nobel yayınları 2016. ISBN 9786053352747 | | |
1 | Robson C. Bilimsel Araştırma Yöntemleri Gerçek Dünya Araştırması. Anı Yayıncılık (Çev Edt: Çınkı Ş., Demirkasımoğlu N.) | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Yıl içi çalışma | 1 2 3 4
6 7 8 9
| 25-94/11/2023 | 2 | 50 | Sunum | 10 11 12 13 14 15 16 | 02/10/2023-13/01/2024 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Uygulama | 1 | 14 | 14 | Ödev | 1 | 14 | 14 | Toplam Çalışma Yükü | | | 56 |
|