|
AIMT1013 | Temel Tasarım Eğitimi | 3+1+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Ön Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | TASARIM BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik ve 1 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Dr Burcu EFE ZİYREK | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Tasarlama etkinliğini tanıtmak, tasarımın ne olduğu ve nasıl gerçekleşeceği konusunda öğrenciyi bilgilendirmek ve yönlendirmek. Yaratıcılık ve yaratıcılığı geliştirmenin yollarını öğrenciye tanıtmak. Meslek yaşamları boyunca kullanabilecekleri temel kavramları çeşitli uygulamalar ve tartışmalarla öğrenciye aktarmak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | tasarım kavramını anlayabilecekler | 17,22 | 3, | ÖK - 2 : | tasarım kavramları ile kompozisyonlar oluşturabilecekler. | 17,22 | 3, | ÖK - 3 : | iki ve üç boyutlu kompozisyonlar oluşturmayı geliştirebilecekler. | 17,22 | 3, | ÖK - 4 : | soyut ve somut kavramları iki ve üç boyutlu kompozisyonlara dönüştürme becerisini kazanabilecekler. | 17,22 | 3, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Gestalt Algı Teorisi Bağlamında Temel Tasarım Ögeleri; Nokta, Çizgi, Biçim, Ölçü, Yön, Aralık, Doku, Renk, Ton, ögelerinin tanıtımı ve uygulamaları.Görsel Algı Prensipleri; Görsel İletişim ve Görsel Algıda Belirlilik Oluşturma, Görsel İletişim ve Görsel Algıda Şekil- Zemin İlişkileriGestalt Algı Teorisi Bağlamında Temel Tasarım İlkeleri; Tekrar, Uyum, Zıtlık, Koram, Egemenlik, Denge, Birlik ilkelerinin tanıtılması ve uygulamaları |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Temel Tasar dersi ve Önemi, Dünyada temel tasarım eğitimi, Dersin nasıl işleyişinin anlatımı, örnekler verilmesi, ödev verilmesi öğrencilerden çevrelerindeki yorumlamaları, Derinlik Uygulaması | | Hafta 2 | Temel tasarımla ilgili kavramların açıklanması, tasarım-tasarlama-yaratıcılık. | | Hafta 3 | Tasarım elemanlarından nokta-çizgi-yön konularının işlenmesi. Uygulama. | | Hafta 4 | Tasarım elemanlarından biçim-form konularının işlenmesi. Uygulama. | | Hafta 5 | Tasarım elemanlarından yön-ölçü-aralık konularının işlenmesi. Uygulama. | | Hafta 6 | Tasarım elemanlarından doku konusunun işlenmesi. Uygulama. | | Hafta 7 | Değer-renk konusunun işlenmesi; sıcak-soğuk renkler, bütünleyici renk çiftleri. Uygulama. | | Hafta 8 | Görsel sanatlarda görsel iletişim ve görsel algı, kompozisyonda belirlilik oluşturma yolları. kompozisyonda belirlilik sağlama-simetri yoluyla, uygulama. | | Hafta 9 | Ara Sınav Haftası | | Hafta 10 | Şekil Zemin Anlatımları | | Hafta 11 | Tasarım öğelerinden tekrar konusunun işlenmesi. Uygulama. | | Hafta 12 | Tasarım ilkelerinden uyum-zıtlık konusunun işlenmesi. Uygulama. | | Hafta 13 | Tasarım ilkelerinden koram konusunun işlenmesi. Uygulama. | | Hafta 14 | Birlik-denge-egemenlik konularının işlenmesi. Uygulama. | | Hafta 15 | Mekan-form-geometri konularının işlenmesi. Üç boyutlu form yaratma uygulaması. | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Güngör, İ. H. 2005; Görsel Sanatlar ve Mimarlık için Temel Tasar, Esen Ofset Matbaası, İstanbul. | | |
1 | Şenyapılı, Ö. 1996; Görsel sanatlar ve İletişim, Sanat Yapım Yayıncılık Tic. Lim. Şti. , Ankara. | | 2 | Scott, R. G. , Design Fundamentals, Mc Graw- Hill Book Company , Inc. , New York, 1951. | | 3 | Lang, j. , Theories of Perception and Formal Design, Designing for Human Behavior, Halstead Pres, 1974. | | 4 | Ural, S., E. 1995; Mimarlıkta Renk: Yapay ortamların renklendirilmesinde renk dinamikleri, Doktora Tezi, KTÜ, FBE, Mimarlık ABD, Trabzon | | 5 | Odabaşı, H., A. 2006; Grafikte Temel Tasarım, Yayınevi : Yorum Sanat Yayıncılık ISBN: 9759402599 | | 6 | Öztuna, H., Y. 2007; Görsel İletişimde Temel Tasarım, Yayınevi : Tibyan Yayıncılık ISBN: 9944172006 | | 7 | Ertok Atmaca, A. 2014; Temel Tasarım, Nobel Yayıncılık,ISBN: 978-605-133-956-6 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 14.11.2022 | 3 | 10 | Uygulama | 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11,12,13 14,15 | 26.09.2022 03.10.2022 10.10.2022 17.10.2022 24.10.2022 31.10.2022 07.11.2022 14.11.2022 21.11.2022 28.11.2022 05.12.2022 12.12.2022 19.12.2022 26.12.2022 | 2 | 40 | Ödev | 2 4 6 8 10 12 14 | 26.09.22 10.10.2022 24.10.2022 07.11.2022 05.12.2022 19.12.2022 | 2 | 40 | Dönem sonu sınavı | 16 | 02.01.2023 | 3 | 10 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 15 | 60 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav | 3 | 1 | 3 | Uygulama | 2 | 15 | 30 | Ödev | 2 | 7 | 14 | Dönem sonu sınavı | 3 | 1 | 3 | Toplam Çalışma Yükü | | | 138 |
|