|
HRT4040 | Mühendislik Etiği | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | HARİTA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Arş. Gör. Fatih TERZİ | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Faruk YILDIRIM, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Evrensel etik ilkeler ve değerlerin kavranması, mesleki ikilemlerin irdelenmesi, sorgulanması ve değerlendirme yeteneğinin kazandırılması |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Etik konusunun önemi ve anlamı, iş ve meslek dünyasındaki gerekliliği konusunda bilgi sahibi olacak | 23 | 1, | ÖK - 2 : | Etiğin temel prensipleri-felsefi kavramlar konusunu öğrenecek | 24 | 1, | ÖK - 3 : | Pratik etik konuları, toplumdaki yansımaları, diğer meslek dallarındaki etik olaylar konusunda bilgi sahibi olacak. | 24 | 1, | ÖK - 4 : | Bir etik problem konusunda, gurup çalışması ile dönem ödevi hazırlayıp, etik ikilemler konusunu detaylıca inceleyecek | 16 | 5,6, | ÖK - 5 : | Dünyada ve Türkiyede meslek örgütleri açısından etik konular, TMMOB ve HKMO prensipleri hakkında kavramlar kazanacak | 24 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Etik sözcüğünün köken ve anlamı, etik-ahlak, etik-mühendislik ilişkileri, Etik ve değer kavramı, Değerler etiği, altın kural, evrensel değerler, İş ve meslek etiği, Pratik etik, etik gerekçelendirme, Mühendislik etiği temel ilkeleri, Diğer mesleklerdeki etik faaliyetler, bilim etiği, araştırma etiği, Harita Mühendisliği meslek sorumluluğu ve etik sorgulama |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş, dersin kapsamı, kavramlar, kaynaklar.
| | Hafta 2 | Etik sözcüğünün köken ve anlamı, etik-ahlak, etik-mühendislik ilişkileri
| | Hafta 3 | Etik ve değer kavramı, etiğin hedef ve amaçları
| | Hafta 4 | Değerler etiği, altın kural, evrensel değerler
| | Hafta 5 | İş ve meslek etiği
| | Hafta 6 | Pratik etik, etiğin ampirik bilimlerle ilişkisi, etik gerekçelendirme
| | Hafta 7 | Mühendislik etiği temel ilkeleri
| | Hafta 8 | Diğer mesleklerdeki etik faaliyetler, bilim etiği, araştırma etiği
| | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Harita Mühendisliği meslek sorumluluğu ve etik sorgulama
| | Hafta 11 | Dönem ödevleri sunulması ve tartışılması
| | Hafta 12 | Dönem ödevleri sunulması ve tartışılması
| | Hafta 13 | Dönem ödevleri sunulması ve tartışılması
| | Hafta 14 | Dönem ödevleri sunulması ve tartışılması
| | Hafta 15 | Sorular ve konuların genel tekrarı.
| | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Deniz, R., İpbüker, C., Göksel, Ç. Mühendislik Etiği Ders Notları, İTÜ Jeodezi ve Fotogrametri Müh. Bölümü, 2005, İstanbul. | | |
1 | Atayman,V. (2005), Etik , Donkişot Yayınları, İstanbul. | | 2 | Aydın,İnayet,P. (2002), Yönetsel Mesleki ve Örgütsel Etik, Pegem A Yayıncılık, 3.Baskı, İstanbul | | 3 | Cevizci,A. (2002), Etiğe Giriş, Felsefe Dizisi, Paradigma Yayınları, İstanbul | | 4 | Haynes,F. (2002), Eğitimde Etik, Ayrıntı Yay., İstanbul, çev: S. Kunt Akbaş | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 15 | Sunum | 10 11 12 13 14 15 | | 1 | 20 | Ödev | 10 11 12 13 14 15 | | 1 | 15 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 10 | 10 | Arasınav için hazırlık | 2 | 1 | 2 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 5 | 1 | 5 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 1 | 3 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 50 |
|