|
HRT2047 | Sayısal Çözümleme | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | HARİTA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Arş. Gör. Fatih TERZİ | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Sayısal hesap işlemleri ve pek çok jeodezik problemlerdeki sayısal çözümlemeye giriş vermek. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | sayı sistemlerini ve hataları tanıyabilecek. | 1 | 1 | ÖK - 2 : | enterpolasyon türlerini anlayabilecek. | 5 | 1 | ÖK - 3 : | çeşitli matris işlemlerini yapabilecek. | 1 | 1 | ÖK - 4 : | EKK yöntemiyle eğri uydurabilecek | 15 | 1 | ÖK - 5 : | türev ve integralleri jeodezik problemlere uygulayabilecek | 1,15 | 1 | ÖK - 6 : | denklem sistemlerini çözebilecek | 1 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Sayı sistemleri ve hatalar: Sayıların gösterimi, sayı sistemleri, Sayısal hesap ve hata analizlerinde hata türleri, Örnekler, Taylor serileri, Binom serileri, Örnekler, Sonlu fark hesapları: ileri ve geri farklar, merkezi farklar, Örnekler, Enterpolasyon: Doğrusal enterpolasyon, Doğrusal olmayan enterpolasyon; Fark tablolarının üretimi, Lagrange polinomal enterpolasyon, Gregory-Newton enterpolasyon, Merkezi fark enterpolasyonu, Ters enterpolasyon, Örnekler. Matrisler: Matrislerin özellikleri, matris tersi ve determinant bulma, Gauss-Jordan ve Cholesky eliminasyon yöntemleri ile matris tersi ve determinant bulma, Örnekler. Fonksiyonu sıfır yapan reel kökler: Doğrusal ve doğrusal olmayan fonksiyonların gerçek köklerini bulma, Aynı anda eşitliklerin gerçek kökleri; Aynı anda doğrusal ve doğrusal olmayan eşitliklerin gerçek köklerini bulma, Örnekler. Eğri uydurma ve fonksiyonel yaklaşım; En küçük kareler yöntemi ile eğri uydurma, Örnekler, Sayısal türev. Sayısal İntegral, Örnekler. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Sayılar, Sayı Türleri, Sayı sistemleri, Çeşitli Örnek Uygulamalar.
| | Hafta 2 | Sayısal Çözümlemede Hatalar ve Hata ölçütleri, işlemlerde hataların yayılması.
| | Hafta 3 | Matris, kare matrisin inversinin hesabı, Gauss ve Cholesky yöntemine göre üçgen matris hesabı.
| | Hafta 4 | Matris, kare matrisin inversinin hesabı, Gauss ve Cholesky yöntemine göre üçgen matris hesabı.
| | Hafta 5 | Tek Değişkenli Fonksiyonları Sıfır yapan(Kök) değerlerinin çeşitli yöntemlerle hesabı.
| | Hafta 6 | Lineer denklem sistemleri, denklem sistemlerini sıfır yapan kök değerlerinin hesaplanması.
| | Hafta 7 | Lineer denklem sistemleri, denklem sistemlerini sıfır yapan kök değerlerinin hesaplanması.
| | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Doğrusal olmayan denklem sistemleri ve çözüm yöntemleri
| | Hafta 10 | Enterpolasyon yöntemleri, lagrange enterpolasyonu
| | Hafta 11 | Gregory-Newton enterpolasyon formülleri ve uygulaması
| | Hafta 12 | Eğri uydurma problemi ve örnek çözümler.
| | Hafta 13 | Eğri uydurma problemi ve örnek çözümler. | | Hafta 14 | Sayısal türev ve örnek problem çözümleri. | | Hafta 15 | Sayısal entegral ve örnek problem çözümleri.
| | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Dilaver, A. 2007; Müdendislikte Sayısal Çözümleme Algoritmaları (Nümerik Analiz). Ders Notu, Trabzon. (Yayımlanmadı) | | |
1 | Karagöz, İ. 2008; Sayısal Analiz ve Mühendislik Uygulamaları, 2. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım. | | 2 | Sönmez, M. 2008; Sayısal Analiz Ders Notları, Aksaray Üniversitesi, İnşaat Mühendisliği Bölümü. | | 3 | Dikmen, Ü. 2008;Sayısal Analiz ve Programlama III, Ders Notları, | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 10112010 | 2 | 30 | Kısa sınav | 13 | 06122010 | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 10012011 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 25 | 1 | 25 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Kısa sınav | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 25 | 1 | 25 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 30 | 1 | 30 | Toplam Çalışma Yükü | | | 170 |
|