|
EAK6095 | Doktora Tezi | 0+1+0 | AKTS:30 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ECZACILIKTA ANALİTİK KİMYA ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Laboratuar Çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 1 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Dilek KUL | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Doktora tezinin amacı öğrencilerin seçilen bir alanda bilimsel olarak güçlü bir şekilde bağımsız bir çalışma yapabileceğini göstermesini, belirli bir zaman dilimi içinde özel bir problemin çözümüne yönelik olarak bilimsel, etik, detaylı ve doğru bir çalışma yapabileceğini ortaya koymasını ve bulgularının ikna edici bir biçimde yayınlamasını sağlamaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Alanı ile ilgili tüm yenilikçi bilgileri kullanarak yeni ve özgün bir konuda çalışma tasarlar. | 5,8 | 2,5, | ÖK - 2 : | Belirlenen bir konuda bağımsız olarak ya da bir takım içerisinde bilimsel bir çalışmayı tasarlayıp, yürütüp belirli bir zaman dilimi içinde rapor haline getirebilir. | 5,8 | 2,5, | ÖK - 3 : | Çalışılan doktora konusu ile ilgili olarak çözüme ulaşabilmek için elde edilen verilerin eleştirel analizini yapar ve elde ettiği sonuçları derleyip kullanır. | 5,8 | 2,5, | ÖK - 4 : | Yapmış olduğu tezi kurallara uygun şekilde yazabilir ve sonuçlarını sözlü olarak sunabilir. | 5,8 | 2,5, | ÖK - 5 : | Tezinin çalışmaları sırasında ve tezini hazırlarken kendisine gerekli olan teknolojileri kullanır. | 5,8 | 2,5, | ÖK - 6 : | Bilimsel çalışmalarda uyulması gereken etik kuralları bilir. | 5,8 | 2,5, | ÖK - 7 : | Çalıştığı alanda üst düzey bilgi ve beceri kazanır. | 5,8 | 2,5, | ÖK - 8 : | Çalıştığı alanda bir ekibe liderlik edebilme kabiliyetini kazanır. | 5,8 | 2,5, | ÖK - 9 : | Çalıştığı konuyu farklı bir alana uygulama becerisini kazanır. | 5,8 | 2,5, | ÖK - 10 : | Kalite yönetimi süreçlerini kavrar. | 5,8 | 2,5, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Doktora tezi, teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra gerçekleştirilen bağımsız araştırma çalışmalarına bağlı olarak ortaya konulması gereken bir özgün çalışmadır. Tez çalışması önceden belirlenmiş bir konuya yönelik olup bölümdeki bir akademisyen tarafından yönlendirilir. Danışmanlık gereği öğrencilere literatür ile ilgili bilgiler, uğraşılan konu ile ilgili çözüme uygun yönlendirme, araştırmada etik kurallar hakkında destek sağlanır. Nihai değerlendirme sınavı hazırlanan tezin değerlendirilmesi ile sözlü bir sınavdan oluşur. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 2 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 3 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 4 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 5 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 6 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 7 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 8 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 9 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 10 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 11 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 12 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 13 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 14 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 15 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 16 | Sözlü sunum ve sınav | | |
1 | Kütüphane, Abone Veri Tabanları | | 2 | Çalışılan konudaki tüm kitaplar | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Sunum | 16 | 03/06/2024 | 2 | 100 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 1 | 15 | 15 | Laboratuar çalışması | 30 | 15 | 450 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 20 | 15 | 300 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 767 |
|