Türkçe | English
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM) - %30 İngilizce
Ders Bilgi Paketi
https://www.ktu.edu.tr/bilgisayar
Tel: +90 0462 377 2080
MF
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM) - %30 İngilizce
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

COM2001Object Oriented Programming3+1+0AKTS:6
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüBİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulCOM1000-Introduction to Computer Programming dersinden DC notu almış olmalı
Eğitim SistemiYüz yüze , Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik ve 1 saat uygulama
Öğretim ÜyesiDr. Öğr. Üyesi Bahar HATİPOĞLU YILMAZ
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim Diliİngilizce
StajYok
 
Dersin Amacı:
This course aims to provide an advanced knowledge of structured programming and to teach the principles of object oriented programming in C++ programming language. It aims to help students gain in-depth knowledge of the basic principles of object-oriented programming such as classes, objects, inheritance, polymorphism and encapsulation, and to develop design skills by using inter-function parameter passing functions at a more advanced level. Within the scope of the course, it is aimed to create object-oriented programs using C++ language, to manage class and object relationships, to reduce code repetition with inheritance and polymorphism and to produce more sustainable software solutions.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : C/C++ 'da fonksiyonlar arasında data akışı, dinamik veri oluşturma, pointer değişkenleri kullanabilme becerisi kazanır.2,3,4,61,3,4,6,
ÖK - 2 : Nesne yönelimli programlamalarında temel class yapılarını oluşturabilme becerisi kazanır.2,3,4,61,2,4,6,
ÖK - 3 : Sınıflarda miras alma, nesnelerde operator işlevlerinde aşırı yükleme işlev becerisini kazanır.2,3,4,61,3,4,6,
ÖK - 4 : Windows tabanlı görsel yazılım geliştirme platformlarında görsel programlama becerisi kazanır.2,3,4,61,3,4,6,
ÖK - 5 : Şablon sınıflar oluşturarak, aynı sınıfa ait farklı tiplerde nesneler oluşturma becerisi kazanır.2,3,4,61,3,4,6,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Basic principles of object oriented programming, Fundamentals of programming in C++, Control structures and functions with different value loops, Parameter flows of functions, User-defined function software-development, Creating Dynamic-Static and Template structures in functions, ANSI-ISO C++ Data types, Array and String structures, Structured programming, Object oriented programming with classes, Inheritance and Composition structures in classes, Classes and pointer relationships, Virtual and friend functions, Overload structures in classes, Template structured programming, Threat and DLL creation with C++, Object oriented visual programming on visual software platforms.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Nesne tabanlı programlamanın temel ilkeleri
 Hafta 2C++' da programlama temelleri, Kontrol yapıları
 Hafta 3Fonksiyonlarda parametre akışları
 Hafta 4Kullanıcı tanımlamalı fonksiyon yazılımı-geliştirilmesi
 Hafta 5Fonksiyonlarda Dinamik-Statik Diziler,
 Hafta 6Aşırı Yüklemeli- Şablon yapılı fonksiyonlar
 Hafta 7Dizi-String yapıları, Yapısal programlama
 Hafta 8Sınıf (Class) ile nesne tabanlı programlama
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Sınıflarda Miras alma işlevi,
 Hafta 11Sınıflarda İçerme yapıları
 Hafta 12Sınıflar, pointerlar, sanal fonksiyonlar
 Hafta 13Sınıflarda overload ve şablon yapılar
 Hafta 14Kısa Sınav
 Hafta 15C++ ile Threat ve DLL oluşturma
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Paul D., Harvey D. 2013; C++ How to Program, Seattle, ThriftBooks, Washington, United States.
 
İlave Kaynak
1Malik, D. S. 2002, C Programming: From Problem Analysis To Program Design, Thomson Learning Company.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 24/11/2012 2 30
Yıl içi çalışma 13 20/12/2012 2 20
Dönem sonu sınavı 17 08/01/2013 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 5 14 70
Laboratuar çalışması 2 14 28
Arasınav için hazırlık 8 1 8
Arasınav 2 1 2
Kısa sınav 2 1 2
Dönem sonu sınavı için hazırlık 10 1 10
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Toplam Çalışma Yükü164