|
IST6010 | Seminer | 0+2+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | İSTATİSTİK ve BİLGİSAYAR BİLİMLERİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Orhan KESEMEN | Diğer Öğretim Üyesi | Tüm Bölüm Öğretim Üyeleri | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Seminerin amacı; öğrencileri verilen veya seçilen bir konuda literature araştırması yapabilecek şekilde yönlendirmek, onlara literature araştırmasıyla derlenen bilgileri sentezleyebilmek, literature ışığında edinilen bulguları analiz edebilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilme olanağı sunmaktır |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Verilen bir konuda detaylı bir literature araştırması yapabilir | 7,9,10,11 | 2 | ÖK - 2 : | İlgi alanında ya da farklı bir alanda önceden tanımlanmış bir problem çözüm üretebilmek adına literature araşartırması sonuçlarını derleyebilir, sentezleyebilir, analiz edebilir ve yorumlayabilir | 7,9,10,11 | 2 | ÖK - 3 : | Literatür araştırması sonucunda elde edilen bulgulara bağlı olarak detaylı bir rapor hazırlayabilir ve bulguları bir dinleyici topluluğ önünde güvenle sunabilir | 7,9,10,11 | 2 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Seminer yüksek lisans programının zorunlu bir öğesi olup, literature araştırması, derlenen bilgilerden veri tabanı oluşturulması, derlenen bilgi ve belgelerin sınıflandırılması, rapor yazımı ve power point ile sunumu gibi bağımsız bir araştırma için gerekli olan iş paketlerini kapsar. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Seçilen bir konuda bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışmak | | Hafta 2 | Seçilen bir konuda bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışmak (devam) | | Hafta 3 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale vya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak | | Hafta 4 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale vya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak (Devam) | | Hafta 5 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale vya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak (Devam) | | Hafta 6 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale vya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak (Devam) | | Hafta 7 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale vya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak (Devam) | | Hafta 8 | İlgilenilen porblemin çözümüne yönelik olarak edinilen bilgileri önem derecesine göre sınıflandırmak ve bunlardan bir veri tabanı oluşturmak | | Hafta 9 | Yapılan gelişmelerin izlenmesi | | Hafta 10 | İlgilenilen porblemin çözümüne yönelik olarak edinilen bilgileri önem derecesine göre sınıflandırmak ve bunlardan bir veri tabanı oluşturmak (Devam) | | Hafta 11 | Çalışılan onu hakkında rapor yazımı | | Hafta 12 | Çalışılan onu hakkında rapor yazımı (Devam) | | Hafta 13 | Çalışılan onu hakkında rapor yazımı (Devam) | | Hafta 14 | Çalışılan onu hakkında rapor yazımı (Devam) | | Hafta 15 | Raporun tamamlanması ve sunulması | | Hafta 16 | Raporun tamamlanması ve bir dinleyici bir kitle önünde | | |
1 | Seminer konusu ile ilgili rapor ve makaleler | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Dönem sonu sınavı | 16 | | 2 | 100 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 10 | 14 | 140 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 0 | 0 | 0 | Arasınav | 0 | 0 | 0 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 14 | 28 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 198 |
|