|
|
| TRE5130 | Değerler Eğitimi ve Türk Edebiyatı | 3+0+0 | AKTS:7.5 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | TÜRKÇE EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | | Öğretim Üyesi | -- | | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Değerler kavramının, değerler eğitiminin Türkçe ve Türk Edebiyatı eğitimi çerçevesinde kavratılması; öğrencilerin bu konularda araştırrna ve inceleme yapabilmelerinin sağlanması. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Öğrenciler değerler kavramını ve toplum için önemini kavrarlar. | 1 - 3 - 4 | 1,3 | | ÖK - 2 : | Değerler eğitimini kavrarlar. | 3 - 4 - 7 | 1,3 | | ÖK - 3 : | Türk edebiyat eserlerinde yansıyan değerleri tespit edebilirler | 3 - 4 - 8 - 9 | 1,3 | | ÖK - 4 : | Asırlar içinde edebiyat eserlerindeki değerlerdeki değişimleri fark ederler | 4 - 8 - 9 | 1,3 | | ÖK - 5 : | Edebiyat eserleri vasıtasıyla değerler eğitimi yöntemlerini öğrenirler | 4 - 8 - 9 | 1,3 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Değerler kavramı ve toplumlar için önemi. Değerler eğitimi. Türkçe ve Türk edebiyatı eğitimi çerçevesinde değerler eğitimi. Türk edebiyatı eserlerinde yansıyan değerler ve asırlar içindeki değişim. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Eğitim öğretim ve değer kavramı | | | Hafta 2 | Sosyolojik, kültürel ve dini açıdan değerler kavramı | | | Hafta 3 | Değişik değer tasnifleri | | | Hafta 4 | Değerler eğitimi ve Türkçe ve Türk edebiyatı programları | | | Hafta 5 | Değerler eğitimi ve Türkçe ve Türk edebiyatı programları | | | Hafta 6 | Edebiyat ve değerler; Türk edebiyat eserlerinde değerler | | | Hafta 7 | Edebiyat ve değerler; Türk edebiyat eserlerinde değerler | | | Hafta 8 | İslamiyet öncesi Türk edebiyatı ve değerler eğitimi | | | Hafta 9 | Ara sınav | | | Hafta 10 | İslami dönem Türk edebiyatı ve değerler eğitimi | | | Hafta 11 | Tasavvufi Türk edebiyatı ve değerler eğitimi | | | Hafta 12 | Halk edebiyatı ve değerler eğitimi | | | Hafta 13 | Tanzimat sonrası Türk edebiyatı ve değerler eğitimi | | | Hafta 14 | Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatı ve değerler eğitimi | | | Hafta 15 | Örnek ders sunumları | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | MEB DEĞERLERİ EĞİTİMİ PROJESİ?UYGULAMA YÖNERGESİ, | | | 2 | Değerler ve Eğitimi, Heyet (2007) Ensar Neşriyat, İstanbul; | | | |
| 1 | Çınar, Aliye. (2013) Değerler Felsefesi ve Psikolojisi. İstanbul. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 07/04/2016 | 2 | 30 | | Ödev | 12 | 28/04/2016 | 4 | 20 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 28/05/2016 | 2 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | | Arasınav | 2 | 1 | 2 | | Ödev | 2 | 4 | 8 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 14 | 56 | | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | | Diğer 1 | 1 | 14 | 14 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 182 |
|