|
|
| BIL 112 | Programlamaya Giriş | 4+0+0 | AKTS:7 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Selen AYAS | | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Temel programlama prensiplerini öğretmektir. Bu amaçla C programlama dilinde program yazma kavratılacaktır. Problemin nasıl analiz edileceği açıklanacak ve program yazmada kullanılan mekanizmalar tanıtılacaktır. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | program bloklarının yapısını anlayabilir ve programın akış diyagramını kurabilir. | 1.1 - 1.2 - 1.3 - 2.1 - 2.2 - 3.1 - 4.1 - 4.2 - 5.1 | 1, 3 | | ÖK - 2 : | program döngülerinin çalışması ve döngü deyimlerini kavrayabilir. | 1.1 - 1.2 - 1.3 - 2.1 - 2.2 - 3.1 - 4.1 - 4.2 - 5.1 | 1, 3 | | ÖK - 3 : | dizi ve dizgileri kullanabilir. | 1.1 - 1.2 - 1.3 - 2.1 - 2.2 - 3.1 - 4.1 - 4.2 - 5.1 | 1, 3 | | ÖK - 4 : | pointer kullanmanın üstünlüklerini anlayabilir. | 1.1 - 1.2 - 1.3 - 2.1 - 2.2 - 3.1 - 4.1 - 4.2 - 5.1 | 1, 3 | | ÖK - 5 : | fonksiyon kullanımının üstünlüklerini anlayabilir. | 1.1 - 1.2 - 1.3 - 2.1 - 2.2 - 3.1 - 4.1 - 4.2 - 5.1 | 1, 3 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Programlama dillerinin genel olarak sınıflandırılması. Algoritmalara Giriş. Akış diyagramları. Yalancı kodlar. C programlama ortamı. C program bloklarının yapısı. Döngüler. Karar mekanizmaları. Fonksiyonlar. Diziler. Göstericiler. Dosyalar. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Donanım ve Yazılım. Bilgisayar Organizasyonu. Makine dili. Assembly dili. | | | Hafta 2 | Yüksek seviyeli diller. C program geliştirme ortamı. | | | Hafta 3 | Algoritma tasarımına giriş. | | | Hafta 4 | Akış diyagramları. Yalancı kodlar. | | | Hafta 5 | Basit bir C programının yapısı. Karar yapıları: if, if-else, switch, koşullu operator. | | | Hafta 6 | Döngüler: for, do-while, while. break ve continue deyimleri. | | | Hafta 7 | Ön işlemci direktifleri | | | Hafta 8 | Arasınav | | | Hafta 9 | Modüler C programlama. Fonksiyon tanımları. Fonksiyon prototipleri. Başlık dosyaları.
| | | Hafta 10 | Fonksiyonların değer ve referansla çağrılması. Rastgele sayı üretimi. Kapsama kuralları. | | | Hafta 11 | Dizilere giriş. Dizi tanımlamaları. Dizilerin fonksiyonlara geçilmesi. | | | Hafta 12 | Dizilerin sıralanması. Diziler içerisinde arama yapılması. | | | Hafta 13 | Göstericilerin tanımlanması ve başlatılması. Gösterici operatörleri. Fonksiyonlara adres ile parametre geçilmesi. | | | Hafta 14 | const deyimi. sizeof operatörü. Gösterici aritmetiği. Gösterici dizileri. | | | Hafta 15 | Dosya Giriş/Çıkış | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | P. Deitel, H. Deitel, "C How to Program", Sixth Edition, Pearson. | | | |
| 1 | B. W. Kernighan, D. M. Ritchie, "The C Programming Language", Prentice Hall Software Series | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 8 | 31/03/2013 | 2 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 26/05/2013 | 2 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | | | | |
|