|
SINO306 | Türkçe Öğretimi | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | DOÇ. DR. TOLGA ERDOĞAN,DOÇ. DR. TOLGA ERDOĞAN, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dinleme, konuşma, okuma, yazma, görsel okuma ve görsel sunu becerilerini geliştirmek. Türkçeyi sevdirmek, doğru ve etkili kullanmalarını sağlamak. Metinler arası düşünme becerilerini geliştirerek söz varlığını zenginleştirmek. Bilgiye ulaşma, bilgiyi kullanma ve üretme becerilerini geliştirmek. Okuma sevgisini kazandırmak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | dinleme, konuşma, okuma, yazma, görsel okuma ve görsel sunu konularında beceriler geliştirecekler | 1,2,3,6,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17 | 1 | ÖK - 2 : | Türkçeyi sevme ve doğru kullanma konusunda duyarlılık kazanacaklar | 1,2,6,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17 | 1 | ÖK - 3 : | Türkçe öğretiminde kullanacağı yöntem ve teknikler hakkında teorik ve pratik bilgiler edinecekler | 1,2,3,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17 | 1 | ÖK - 4 : | ilköğretim Türkçe programını tanır, içeriği hakkında fikir sahibi olacaklar | 1,2,3,6,8,10,13,14,15,16,17 | 1 | ÖK - 5 : | Türkçe programının uygulanmasına yönelik pratik ve uygulamalı beceriler kazanacaklar | 1,2,3,6,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Türkçe öğretiminde kullanılabilecek çağdaş yöntem ve teknikler; okuma, yazma, dinleme, konuşma, görsel okuma ve sunu, anlama becerilerinin geliştirilmesi; okuma güçlüklerinin tanılanması ve giderilmesi; okuma metinlerinin yapısı; bilgilendirici ve hikaye edici metinlerin öğretimi, metinler arası okuma ve yazma; metinlerden anlam kurma, metinlerle ilgili sorular ve türleri; okuma ve yazma yoluyla eleştirel düşüncenin geliştirilmesi; hızlı okuma ve teknikleri; ana fikir öğretimi ve yöntemleri; okumanın amaçları, türleri ve kuralları; okuma, yazma, dinleme, konuşma ve anlamanın değerlendirilmesi; İlköğretim Türkçe programının incelenmesi, diğer derslerle ilişkisi, programa ilişkin örnek etkinlik uygulamaları. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Türkçe öğretiminin gelişimi ve Türkçe programı | | Hafta 2 | Dinleme- Konuşma | | Hafta 3 | Dinleme- Konuşma | | Hafta 4 | Okuma ve anlama | | Hafta 5 | Okuma ve anlama | | Hafta 6 | Okuma ve anlama | | Hafta 7 | Yazma eğitimi | | Hafta 8 | Yazılı anlatım biçimleri | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Görsel okuma ve sunum | | Hafta 11 | Medya okuryazarlığı | | Hafta 12 | Kelime haznesinin geliştirilmesi | | Hafta 13 | Kelime öğretimi ile ilgili yöntemler | | Hafta 14 | Şiir öğretimi | | Hafta 15 | Metinlerin yapısı ve anlam kurma, Sorular ve metinler arası okuma | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | İlköğretimde Türkçe ÖğretimiKIRKKILIÇ, Ahmet- AKYOL, Hayati 2007 ; Pegem Yayıncılık Ankara | | 2 | Türkçe Öğretimi YöntemleriAKYOL, Hayati 2008 ; Kök Yayıncılık Ankara | | 3 | Erdoğan, T. (2013). Türkçe Öğretiminde Yaratıcı Drama Uygulamaları. Ankara: Eğiten Kitap. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 4/04/2016 | 1 | 30 | Uygulama | 11 12 13 14 | 18/04/2016 13/05/2016 | 5 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 23/05/2016 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 6 | 18 | Arasınav için hazırlık | 3 | 6 | 18 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 3 | 5 | 15 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 7 | 14 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 109 |
|