|
|
| GEOD208 | Computer Aided Mapping Design | 3+1+0 | AKTS:5 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | HARİTA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik ve 1 saat uygulama | | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Gülten KARA | | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | | Öğretim Dili | İngilizce | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Bilgisayar destekli haritacılık teknolojileri, vektör ve raster veri gösterimleri ve ilişkili veri yapıları kavramlarının öğrenilmesi. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | BDH temel kavram ve teknolojilerini kavrayabilecek. | 1.1 | 1 | | ÖK - 2 : | analog ortamdaki verileri sayısal ortama aktarmayı yapabilecek. | 2.2 | 1 | | ÖK - 3 : | veri yapıları vektör ve raster veri temsileri gibi temel konuları teorik ve uygulamalı olarak kavrayabilecek. | 1.1 - 2.2 | 1 | | ÖK - 4 : | sözlü iletişim becerilerini geliştirebilecek. | 3.2 | 1 | | ÖK - 5 : | BDH alanındaki güncel gelişmeleri anlayabilecek. | 5.1 | 1 | | ÖK - 6 : | BDH alanındaki yazılımları kullanabilecek. | 5.2 - 5.3 | 4 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Bilgisayar Destekli Haritacılık (BDH) teknolojisi; Genel kavramlar, BDH da yazılım ve donanım alt sistemleri, Bilgisayar ağları. Grafik çıktı aygıtları; raster ve vektör görüntü sistemleri, çözünürlük, adreslenebilir ve görüntülenebilir alan, ölçeklendirme, renkli sistemler. Sayısallaştırma; Elle sayısallaştırma. Yarı otomatik ve tam otomatik sayısallaştırma; raster-vektör dönüşümü. Genel amaçlı veri yapıları. Dosya yapıları; Sıralı ve rasgele erişimli dosya organizasyonu. Raster veri yapıları. Dörtlü ağaç yapısı, Vektör veri yapıları; topolojik veri yapıları. İlişkisel, ağ ve hiyerarşik veri modelleri. Raster ve vektör veri yapılarının karşılaştırılması. . BDH da harita üretimi; Kartoğrafik çıktı tasarımı, sembollendirme. Sayısal Arazi Modelleri (SAM) . Konumsal veri değişimi. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Bilgisayar destekli haritacılık, coğrafi bilgi sistemleri, veritabanı yönetim sistemleri kavramları. | | | Hafta 2 | Bilgisayar sistemleri ve altsistemleri. İletişim teknolojileri ve bilgisayar ağları. | | | Hafta 3 | Konumsal veri dönüşümü; yarı ve tam otomatik sayısallaştırma. | | | Hafta 4 | Konumsal veri dönüşümü; yarı ve tam otomatik sayısallaştırma. | | | Hafta 5 | Veri yapıları ve dosya organizasyonları. | | | Hafta 6 | Vektör sunum ve ilgili veri yapıları. | | | Hafta 7 | Vektör sunum ve ilgili veri yapıları.
Raster sunum ve ilgili veri yapıları. | | | Hafta 8 | Arasınav | | | Hafta 9 | Her iki sunumun anlaşılması için analitik operasyonlar açısından vektör ve raster veri sunumlarının karşılaştırılması. | | | Hafta 10 | Kartografik çıktı dizaynı ve sembollendirme. | | | Hafta 11 | Konumsal veri dönüşümü. | | | Hafta 12 | Sayısal Yükseklik Modelleri (SYM) ve yüzey analizleri. | | | Hafta 13 | Sayısal Yükseklik Modelleri (SYM) ve yüzey analizleri. | | | Hafta 14 | CBS yazılımlarında uygulama programı geliştirmek. | | | Hafta 15 | Laboratuar Sınavı | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Principles of Geographical Information Systems for Land resources assessment, P.A., Burrough, Oxford University Press, 1998. | | | |
| 1 | An Introduction to Digital maping, S.E. Masry, Y.C. Lee, Lecture Notes, Department of Surveying Engineering, University of new Brunswick, Fredericton, Canada, June 1988. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 8 | | 1,30 | 20 | | Sözlü sınav | 14 | | 1 | 30 | | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1,30 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | | Arasınav | 1.5 | 1 | 1.5 | | Uygulama | 2 | 8 | 16 | | Proje | 2 | 1 | 2 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 1 | 10 | | Dönem sonu sınavı | 1.5 | 1 | 1.5 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 125 |
|