|
|
| BIYL5230 | Gen Regülasyonu | 3+0+0 | AKTS:7.5 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | BİYOLOJİ ANABİLİM DALI | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | | Öğretim Üyesi | -- | | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Bu dersin amacı, klasik ve yeni gen transfer metotlarını, özellikle ökaryotik gen ekspresyonunun regulasyonunu, mevcut ve yeni araştırmaların ışığında öğrencilere öğreterek, öğrencileri ileri araştırmalara hazırlamaktır. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Doğanın, gen ifadesini düzenlemek için kullandığı çeşitli mekanizmaları bütünleştirebilmeli | 1 - 3 - 4 - 5 - 6 | 1,3,6 | | ÖK - 2 : | Özel ve geçici gen ifadesini anlamalı ve ayırt edebilmeli | 1 - 3 - 4 - 5 - 6 | 1,2 | | ÖK - 3 : | Transkripsiyon faktörleri, promotor ve enhancerlerin gen düzenlemesini nasıl sağlayabildiklerini anlamalı | 1 - 3 - 4 - 5 - 6 | 1,2 | | ÖK - 4 : | Bir organın gelişmesini açıklayabilmeli | 1 - 3 - 4 - 5 - 6 | 1 | | ÖK - 5 : | Ökaryotlarda gen ifadesini belirleyen ve kontrol eden çeşitli olayları açıklayabilmeli | 1 - 3 - 4 - 5 - 6 | 1,5 | | ÖK - 6 : | Ökaryotlarda gen ifadesinin karmaşıklığını anlayabilmeli | 1 - 3 - 4 - 5 - 6 | 1,3,5 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Ökaryotik kontrol elementleri. Vektörler. Transfer edilen genler tarafından kodlanan proteinlerin proseslenmesi. Gen transfer metodları. Gen transfer ekspresyonunun test edilmesi. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Protein ve RNA'ların doku spesifik ifadeleri | | | Hafta 2 | Farklı hücre tiplerinin DNA'sı, miktar ve tip bakımından benzerdir | | | Hafta 3 | Gen ekspresyonu: Ekspresyonun seviyeleri, transkripsiyon | | | Hafta 4 | Gen ekspresyonu: Ekspresyonun seviyeleri, transkripsiyon sonrası olaylar | | | Hafta 5 | Transkripsiyon seviyesinde düzenleme | | | Hafta 6 | Transkripsiyon sonrası düzenleme: RNA splaysing, RNA editing, RNA kararlılığı | | | Hafta 7 | Transkripsiyon sonrası düzenleme:translasyon, küçük RNAlar ile gen ekspresyonunun düzenlenmesi | | | Hafta 8 | transkripsiyon seviyesinde düzenleme: kromatin yapısı | | | Hafta 9 | Arasınav | | | Hafta 10 | transkripsiyon seviyesinde düzenleme: DNA dizi elementleri | | | Hafta 11 | transkripsiyon seviyesinde düzenleme: transkripsiyon faktörlerinin DNA'ya bağlanması | | | Hafta 12 | transkripsiyon seviyesinde düzenleme: Regülatörleri ne regüle eder? | | | Hafta 13 | gen regülasyonu ve insan hastalıkları | | | Hafta 14 | transkripsiyon faktörü olarak onkogenler, ödev ve proje sunumları | | | Hafta 15 | transkripsiyon faktörü olarak anti onkogenler, ödev ve proje sunumları | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Gene Regulation: A Eukaryotic Perspective, 2008, D.S. Latchman, 288, Springer; 2nd edition,Paperback, ISBN-13: 978-0412602009 | | | |
| 1 | Regulation of Gene Expression, 2006,Gary H. Perdew, Jack P. Vanden Heuvel, Jeffrey M. Peters, Hardcover: 344 pp, Humana Press; 1 ed. SBN-13: 978-1588292650 | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 12/4/2019 | 1,5 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 26/05/2019 | 1,5 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | | Arasınav | 2 | 1 | 2 | | Kısa sınav | 1 | 7 | 7 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 79 |
|