Türkçe | English
FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ / ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
ZİHİN ENGELLİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Ders Bilgi Paketi
www.fatih.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 2482305

FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ / ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ / ZİHİN ENGELLİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

Amaçlar :
Bölüm İşitme Engelliler İlköğretim Okulları, Eğitilebilir Zihin Engelliler Okulları, Eğitim Uygulama Okulları, Rehberlik Araştırma Merkezlerine Özel Eğitim Öğretmeni yetiştirmek amacıyla eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürmektedir.Bu bölümde öğrenciler özel eğitim alanında ileri düzeyde dersler görmekte. Bunun dışında pedagojik formasyon derleri almaktadır. Bölüm İşitme Engelliler ve Zihin Engelliler öğretmenliği yapacak adayların en üst düzeyde gelişimlerini temin etmek amacıyla; çeşitli seçmeli dersler, öğrenci klupleri, sosyal etkinlikler ve kapsamlı staj uygulamalarına yer vermektredir.
 
Programın Öğrenim Kazanımları :
Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK-1 : özel eğitimde yetersizliği olan çocuklara ve eğitimlerine ilişkin temel kavramları ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrar
ÖK-2 : özel gereksinimi olan çocuklara akademik ve sosyal becerileri kazandırma sürecinde özel eğitim uygulamalarını genel eğitim uygulamalarından farklılaştıran etmenleri açıklar
ÖK-3 : özel eğitim uygulamalarında etkili ve verimli yöntem-teknikleri karşılaştırarak seçer
ÖK-4 : alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur
ÖK-5 : özel gereksinimli öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, başarı düzeylerini değerlendirerek geliştireceği programa bunları yansıtır
ÖK-6 : özel eğitim alanı ile ilgili eğitim öğretim uygulamaları sırasında karşılaşılabileceği sorunları tanımlar ve çözüm üretir
ÖK-7 : özel gereksinimli öğrenciler için bireyselleştirilmiş program geliştirme, materyal tasarlama, uygulama ve öğrenci gelişimleri ile ilgili çok yönlü değerlendirme yapma becerisi kazanır
ÖK-8 : özel eğitim alanıyla ilgili kaynak taraması yapar, güncel bilgilere ulaşır ve bunları alan uygulamalarına yansıtır
ÖK-9 : bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve eğitim uygulamalarında kullanır
ÖK-10 : özel eğitimle ilgili birey aile ve toplumu bilgilendirici, beceri kazandırıcı çalışmalarda sorumluluk alır ve katkı sağlar
ÖK-11 : özel gereksinimi olan çocuklarla normal bireyler arasındaki iletişim ve etkileşimi sağlamak için eğitsel çözümler üretir, uygular ve kontrol eder
ÖK-12 : diğer meslek alanları ile özel eğitim alanı arasında iletişimi sağlar, alan dışındakilere özel gereksinimli çocuklar hakkında rehberlik yapar ve bilgilendirir
ÖK-13 : öğretmenlik alan bilgisini, kişisel ve sosyal özelliklerini temsil edecek yeterlikleri kazanır
ÖK-14 : Türk eğitim sisteminin yapısı, işleyişi, amaçları ve tarihçesi hakkında bilgi kazanır