Amaçlar : |
|
Resim-iş öğretmenliği programında Türk Milli Eğitiminin gerekleri ve resim-iş eğitiminin ihtiyaçları doğrultusunda resim-iş öğretmeni adaylarının yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. |
|
Programın Öğrenim Kazanımları : |
|
Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler : |
ÖK-1 : | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. | |
ÖK-2 : | Resim İş Öğretmenliği alanıyla ilgili öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alan bilgisine sahip olur. | |
ÖK-3 : | öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi ve becerilere sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. | |
ÖK-4 : | alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
ÖK-5 : | Bilgi ve İletişim Teknolojilerini Resim -İş öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
| |
ÖK-6 : | Görsel Sanatlar dersindeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir. | |
ÖK-7 : | Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur. Türk Milli Eğitiminin amaçları doğrultusunda güzel sanatlarla ilgili bilgileri kazanır. | |
ÖK-8 : | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur. | |
ÖK-9 : | öğrencilerin hayatları boyunca sanat yapan üreticiler veya sanatı bilinçli izleyen tüketiciler olarak, içinde yaşadıkları kültüre katkılarını sağlar. | |
ÖK-10 : | düzensizliklerden rahatsız olur ve çevresini güzelleştirmesini sağlayacak estetik kişilik kazanır. | |
ÖK-11 : | disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve dersini farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde tarih, coğrafya, vatandaşlık, çevre, teknoloji, vb. gibi alanlarda genel kültüre sahip olur. | |
ÖK-12 : | sanatı görsel bir iletişim formu olarak kullanmada ve değerlendirmede güven ve yeterlik kazanır, öğrenciler görsel okur yazarlığı kazanır. | |
ÖK-13 : | tarihi ören yerlerini, anıtları, müzeleri, sanat galerilerini, atölyelerini ve tasarım stüdyolarını tanıyarak kültür ve tabiat varlıklarına sahip çıkar. | |
ÖK-14 : | özgün düşünme, üretme ve deneme kapasitelerini geliştirir. | |