Amaçlar : |
|
İlköğretim Fen Bilgisi Anabilim Dalı hem kendi ihtiyacı olan, hem de diğer üniversitelerin ihtiyacı olan akademisyenleri yetiştirmeyi amaçlamaktadır. |
|
Programın Kazanımları : |
|
Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler : |
PK-1 : | alanı ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine sahip olur ve bunu gerçek öğretim ortamlarında kullanır. | |
PK-2 : | öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili ileri düzeyde pedagojik bilgi ve becerilere sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. | |
PK-3 : | yaratıcı ve eleştirel düşünür, sorun çözme ve karar verme gibi becerilere sahip olur | |
PK-4 : | mesleğini icra edeceği öğrenci grubunun gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir. | |
PK-5 : | bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve kullanır. | |
PK-6 : | branşı ile ilgili alan eğitimine yönelik ulusal ve uluslarası düzeydeki gelişim ve değişimleri takip eder, öğrenir ve kullanır. | |
PK-7 : | disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve çalışmalarını farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde genel kültür bilgisine sahip olur. | |
PK-8 : | alanları ile ilgili konularda öğrencilere yönelik orijinal laboratuar deneyleri, etkinlikleri ve öğretim materyalleri geliştirebilecek ve uygulayabilecek becerilere sahip olur. | |
PK-9 : | uzman bir topluluk içinde görüşlerini savunabilir. | |
PK-10 : | bir yabancı dili alanındaki yayınları takip etmek, iletişim kurmak ve yabancı dilde bilimsel eser üretmek için kullanabilir. | |
PK-11 : | ulaştığı sonuçları kültürel öğeler bağlamında tartışabilir. | |
PK-12 : | mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları gerektiğinde geliştirmek üzere harekete geçer. | |
PK-13 : | alanında ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde alanıyla ilgili bilimsel makaleler yayınlayabilir. | |
PK-14 : | alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir eğitim probleminin çözümü için uygulayabilir. | |
PK-15 : | karşılaştığı problemlerin çözümünde, araştırmalarında ve karar vermesi gerektiği durumlarda yaratıcı ve eleştirel düşünür. | |
PK-16 : | araştırmalarını etik zeminde sürdürür. | |
PK-17 : | alan araştırmalarında bireysel ve veya bir takım üyesi olarak çalışmalar yürütür. | |