Türkçe | English
FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ / İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ
İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ
Ders Bilgi Paketi
http://www.fatih.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3777386

FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ / İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ / İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

Amaçlar :
Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Matematik Öğretmenliği Programının temel amacı, öğrencilere, matematik öğretmeninin sahip olması gereken temel bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıkları kazandırmaktır.
 
Programın Öğrenim Kazanımları :
Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK-1 : alanıyla ilgili olarak yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur.
ÖK-2 : yan alanlarıyla (Fen Bilgisi, Fizik, vb.) ilgili yeterli derecede alan bilgisine sahip olur.
ÖK-3 : öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur.
ÖK-4 : alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
ÖK-5 : bilgi ve iletişim teknolojilerini Matematik öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
ÖK-6 : ilköğretim ikinci kademedeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
ÖK-7 : Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
ÖK-8 : Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.
ÖK-9 : bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve sınıf içi uygulamalarında kullanır.
ÖK-10 : Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır.
ÖK-11 : disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve dersini farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde tarih, coğrafya, vatandaşlık, çevre, teknoloji, vb. gibi alanlarda genel kültüre sahip olur.
ÖK-12 : Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
ÖK-13 : özel ilgiye ve eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerle ilgili gerekli bilgi, becerilere sahip olur ve kullanır.
ÖK-14 : çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
ÖK-15 : matematik öğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.
ÖK-16 : öğrencileri ve meslektaşları ile iyi bir iletişim kurabilir.
ÖK-17 : matematiksel iletişim, problem çözme, akıl yürütme ve ilişkilendirme becerilerine sahip olur.
ÖK-18 : matematik alan bilgisini eğitim-öğretim sürecinde etkili kullanabilir.
ÖK-19 : matematiği farklı disiplinlerle ilişkilendirebilir.
ÖK-20 : matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
ÖK-21 : yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
ÖK-22 : bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.
ÖK-23 : kendi öz değerlendirmesini yapabilir.
ÖK-24 : öğrenmeyi öğrenir.
ÖK-25 : milli kültüre ve evrensel değerlere saygı duyar.
ÖK-26 : sosyal ve kültürel etkinliklere katılır.