Amaçlar : |
|
Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Matematik Öğretmenliği Programının temel amacı, öğrencilere, matematik öğretmeninin sahip olması gereken temel bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıkları kazandırmaktır. |
|
Programın Öğrenim Kazanımları : |
|
Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler : |
ÖK-1 : | alanıyla ilgili olarak yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur. | |
ÖK-2 : | yan alanlarıyla (Fen Bilgisi, Fizik, vb.) ilgili yeterli derecede alan bilgisine sahip olur. | |
ÖK-3 : | öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. | |
ÖK-4 : | alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
ÖK-5 : | bilgi ve iletişim teknolojilerini Matematik öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur. | |
ÖK-6 : | ilköğretim ikinci kademedeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir. | |
ÖK-7 : | Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | |
ÖK-8 : | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur. | |
ÖK-9 : | bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve sınıf içi uygulamalarında kullanır. | |
ÖK-10 : | Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. | |
ÖK-11 : | disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve dersini farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde tarih, coğrafya, vatandaşlık, çevre, teknoloji, vb. gibi alanlarda genel kültüre sahip olur. | |
ÖK-12 : | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. | |
ÖK-13 : | özel ilgiye ve eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerle ilgili gerekli bilgi, becerilere sahip olur ve kullanır. | |
ÖK-14 : | çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. | |
ÖK-15 : | matematik öğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur. | |
ÖK-16 : | öğrencileri ve meslektaşları ile iyi bir iletişim kurabilir. | |
ÖK-17 : | matematiksel iletişim, problem çözme, akıl yürütme ve ilişkilendirme becerilerine sahip olur. | |
ÖK-18 : | matematik alan bilgisini eğitim-öğretim sürecinde etkili kullanabilir. | |
ÖK-19 : | matematiği farklı disiplinlerle ilişkilendirebilir. | |
ÖK-20 : | matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. | |
ÖK-21 : | yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
ÖK-22 : | bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. | |
ÖK-23 : | kendi öz değerlendirmesini yapabilir. | |
ÖK-24 : | öğrenmeyi öğrenir. | |
ÖK-25 : | milli kültüre ve evrensel değerlere saygı duyar. | |
ÖK-26 : | sosyal ve kültürel etkinliklere katılır. | |