Türkçe | English
FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ / MATEMATİK ve FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ders Bilgi Paketi
www.trabzon.edu.tr
Tel: +90 0462 3777381

FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ / MATEMATİK ve FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ / FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

Amaçlar :
Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Eğitimi Programının temel amacı; öğrencilere, fen bilgisi öğretmeninin sahip olması gereken temel bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıkları kazandırmaktır.
 
Programın Öğrenim Kazanımları :
Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK-1 : Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
ÖK-2 : Fen Bilgisi Öğretmenliği alanıyla ilgili öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alan bilgisine sahip olur.
ÖK-3 : öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
ÖK-4 : alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
ÖK-5 : bilgi ve iletişim teknolojilerini fen ve teknoloji öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
ÖK-6 : ilköğretim ikinci kademedeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
ÖK-7 : Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
ÖK-8 : Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.
ÖK-9 : bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve sınıf içi uygulamalarında kullanır.
ÖK-10 : Fen-Teknoloji-Toplum-Çevre ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır.
ÖK-11 : disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve dersini farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde tarih, coğrafya, vatandaşlık, çevre, teknoloji, vb. gibi alanlarda genel kültüre sahip olur.
ÖK-12 : fizik, kimya ve biyoloji alanlarında öğrencilere yönelik uygun laboratuar deneyleri ve etkinlikleri geliştirebilecek ve uygulayabilecek becerilere sahip olur.
ÖK-13 : kendi öz değerlendirmesini yapabilir.
ÖK-14 : öğrenmeyi öğrenir.
ÖK-15 : sosyal ve kültürel etkinliklere katılır.
ÖK-16 : bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.
ÖK-17 : yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.