Amaçlar : |
|
Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Eğitimi Programının temel amacı; öğrencilere, fen bilgisi öğretmeninin sahip olması gereken temel bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıkları kazandırmaktır. |
|
Programın Öğrenim Kazanımları : |
|
Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler : |
ÖK-1 : | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. | |
ÖK-2 : | Fen Bilgisi Öğretmenliği alanıyla ilgili öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alan bilgisine sahip olur. | |
ÖK-3 : | öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. | |
ÖK-4 : | alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
ÖK-5 : | bilgi ve iletişim teknolojilerini fen ve teknoloji öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur. | |
ÖK-6 : | ilköğretim ikinci kademedeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir. | |
ÖK-7 : | Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | |
ÖK-8 : | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur. | |
ÖK-9 : | bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve sınıf içi uygulamalarında kullanır. | |
ÖK-10 : | Fen-Teknoloji-Toplum-Çevre ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. | |
ÖK-11 : | disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve dersini farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde tarih, coğrafya, vatandaşlık, çevre, teknoloji, vb. gibi alanlarda genel kültüre sahip olur. | |
ÖK-12 : | fizik, kimya ve biyoloji alanlarında öğrencilere yönelik uygun laboratuar deneyleri ve etkinlikleri geliştirebilecek ve uygulayabilecek becerilere sahip olur. | |
ÖK-13 : | kendi öz değerlendirmesini yapabilir.
| |
ÖK-14 : | öğrenmeyi öğrenir. | |
ÖK-15 : | sosyal ve kültürel etkinliklere katılır. | |
ÖK-16 : | bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.
| |
ÖK-17 : | yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |