Amaçlar : |
|
İlköğretim Anabilim Dalı hem kendi ihtiyacı olan, hem de diğer üniversitelerin ihtiyacı olan akademisyenleri yetiştirmeyi amaçlamaktadır. |
|
Programın Kazanımları : |
|
Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler : |
PK-1 : | alanı ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine sahip olur ve bunu gerçek öğretim ortamlarında kullanır. | |
PK-2 : | öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili ileri düzeyde pedagojik bilgiye sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
| |
PK-3 : | bilgi ve iletişim teknolojilerini alanı ile ilgili kavramların öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur. | |
PK-4 : | mesleğini icra edeceği öğrenci grubunun gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir. | |
PK-5 : | bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve kullanır. | |
PK-6 : | branşı ile ilgili alan eğitimine yönelik ulusal ve uluslarası düzeydeki gelişim ve değişimleri takip eder, öğrenir ve kullanır. | |
PK-7 : | disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve çalışmalarını farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde genel kültür bilgisine sahip olur.
| |
PK-8 : | alanları ile ilgili konularda öğrencilere yönelik orijinal laboratuar deneyleri, etkinlikleri ve öğretim materyalleri geliştirebilecek ve uygulayabilecek becerilere sahip olur. | |
PK-9 : | alanındaki yeni gelişmeleri takip ederek, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda yorumlar | |
PK-10 : | alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir | |
PK-11 : | alanında uzmanlık gerektiren problemlere nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir | |
PK-12 : | alanında karşılaştığı bir problemi tanımlar, araştırmayı kurgular ve yürütür | |
PK-13 : | bilimsel araştırma ve projelerde takım çalışmalarına etkin olarak katılır, sorumluluklarını yerine getirir, işbirliğine açıktır ve gerektiğinde liderlik yapar | |
PK-14 : | alanıyla ilgili bilgilere eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşır | |
PK-15 : | yaşam boyu öğrenme stratejilerini benimser ve çalışmalarını yürütürken kullanır | |
PK-16 : | alanı ile ilgili bilgileri ulusal ve uluslar arası ortamlarda sözlü ve yazılı olarak paylaşır | |
PK-17 : | alanında yürüttüğü çalışmaları toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek yapar | |