Eğitim Amaçları : |
 |
Jeoloji Mühendisliği Bölümü Programı Eğitim Amaçları, çağdaş ve uluslararası niteliklerde eğitim veren, bilgi üreten, araştırmalar yapan ve yayınlayan, özellikle doğal kaynakları araştıran, doğanın anlaşılmasına katkı sağlayan, toplumun ihtiyaçlarına cevap veren mühendisler yetiştirmektir. Bu bağlamda bölümün başlıca görevleri şunlardır:
Lisans ve lisansüstü düzeyde eğitim-öğretim vermek; öğretim elemanı yetiştirmek; ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel araştırma ve yayın yapmak, toplantılar düzenlemek, proje yapmak; çalışanların ve öğrencilerin memnuniyetini sağlamak; mezunlarla iletişim halinde olmak ve bölgesele problemlerin çözümüne katkı sağlamaktır. |
|
Programın Öğrenim Kazanımları : |
 |
Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler : |
PÖÇ-1.1: | Matematik ve fen bilimlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimi | |
PÖÇ-1.2: | İlgili disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi | |
PÖÇ-1.3: | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi | |
PÖÇ-2.2: | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | |
PÖÇ-2.1: | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |
PÖÇ-3.1: | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | |
PÖÇ-3.2: | Bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ-4.1: | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi | |
PÖÇ-4.2: | Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | |
PÖÇ-5.1: | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | |
PÖÇ-5.2: | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney yapma becerisi. | |
PÖÇ-5.3: | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ-6.1: | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi | |
PÖÇ-6.2: | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi | |
PÖÇ-6.3: | Bireysel çalışma becerisi | |
PÖÇ-7.1: | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve sunum yapabilme becerisi | |
PÖÇ-7.2: | En az bir yabancı dil bilgisi | |
PÖÇ-7.3: | Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama becerisi | |
PÖÇ-7.4: | Tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi | |
PÖÇ-7.5: | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | |
PÖÇ-8.1: | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık | |
PÖÇ-8.2: | Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |
PÖÇ-9.1: | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi | |
PÖÇ-9.2: | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖÇ-10.1: | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi | |
PÖÇ-10.2: | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | |
PÖÇ-10.3: | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |
PÖÇ-11.1: | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi | |
PÖÇ-11.2: | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | |
|
|
TYYÇ/Program Kazanımları Matrisi |
|