Eğitim Amaçları : |
 |
Teorik dersler, uygulamalı eğitim, tartışma grupları, sözel sunumlar ve dergi makaleleri üzerinde yapılan tartışmalarla öğrencilere tıbbi mikrobiyoloji ile ilgili olarak ayrıntılı bilgi ve beceri kazandırmak; çeşitli laboratuar tekniklerini uygulama becerisi kazandırmak ve özgür bir tartışma ortamı yaratarak öğrencinin özgürce sorgulayıcı bir kişilik kazanmasına yardım etmek, bilimsel araştırma planlama ve uygulamasına imkân tanımak |
|
Programın Kazanımları : |
 |
Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler : |
PÖÇ-1: | Mikroorganizmaların genel yapısı, epidemiyolojileri, hastalık yapma mekanizmalarını, tanı ve korunma yöntemlerini öğrenir, bu alanlarda güncel bilgi ve beceri kazanır, yaşam boyu öğrenme bilincini geliştirir (BİLGİ-BECERİ) | |
PÖÇ-2: | Alanında bir bilimsel çalışmayı tasarlama, araştırma sorusu/hipotez oluşturma, projelendirme, deneysel tasarım yapabilme ve bu deneyleri gerçekleştirme, deney sonuçlarını biyoistatistik, biyoinformatik yöntemleri kullanarak analiz etme, yapılmış önceki çalışmalarla birlikte değerlendirip yorumlama ve yayına dönüştürme becerisi kazanır (BİLGİ-BECERİ) | |
PÖÇ-3: | Genel bilimsel çalışma etiği hakkında yasal konular ile insan ve deney hayvanları ile yapılan çalışmalarda teorik bilgi ve/veya pratik beceri kazanır (BİLGİ-BECERİ) | |
PÖÇ-4: | Genel bakteriyoloji, viroloji, parazitoloji, mikoloji, immünoloji, mikrobiyal genetik ve biyoteknoloji alanlarında kullanılan laboratuvar cihaz ve aletleri hakkında bilgi ve deneyim kazanır (BİLGİ-BECERİ) | |
PÖÇ-5: | Bilimsel bilgi analizi uygulayabilme ve sunabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ-6: | Bilimsel bilgi analizi uygulayabilme ve sunabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ-7: | Ulusal ve uluslararası projelerde bursiyer, araştırmacı ve yürütücü olarak rol alır, alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası profesyonel ilişkiler kurabilir. | |
PÖÇ-8: | Edindiği bilgi ve deneysel çalışmalarla kazandığı verileri bağımsız olarak topluluk karşısında sunabilme, lisans ve/veya lisansüstü ögrenci projelerine rehberlik edebilme becerisi edinir (BİLGİ-BECERİ) | |
PÖÇ-9: | Lisans ve yüksek lisans bilgi ve deneyimine dayalı olarak alanındaki güncel bilgi ve teknolojileri analiz edebilme ve bu bilgileri kullanarak özgün ve yenilikçi araştırmalar geliştirebilme becerisi kazanır (BİLGİ-BECERİ) | |
PÖÇ-10: | Aşı, ilaç ve biyoteknolojik ilaçları rekombinant DNA ve/veya yenilikçi yöntemler ile geliştirilme, üretim ve ticarileştirmelerinelerine yönelik teorik ve pratik bilgileri öğrenir (BİLGİ-BECERİ) | |
PÖÇ-11: | Aşı, ilaç ve biyoteknolojik ilaçları rekombinant DNA ve/veya yenilikçi yöntemler ile geliştirilme, üretim ve ticarileştirmelerinelerine yönelik teorik ve pratik bilgileri öğrenir (BİLGİ-BECERİ) | |
PÖÇ-12: | Mikrobiyoloji alanında kullanılan laboratuvar tekniklerini ve testlerini, sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemlerini, aseptik çalışma prensiplerini, biyogüvenlik ile ilgili kavram ve yöntemleri öğrenir ve uygular (BİLGİ-YETKİNLİK) | |
PÖÇ-13: | Alanında kendi kendine öğrenme, bilgiye ulaşma, kendini geliştirme, disiplinler arası bilgileri kavrama ve bu bilgiyi alanı ile entegrasyon sağlama becerisi kazanır (BİLGİ?BECERİ- YETKİNLİK) | |
PÖÇ-14: | Alanında kendi kendine öğrenme, bilgiye ulaşma, kendini geliştirme, disiplinler arası bilgileri kavrama ve bu bilgiyi alanı ile entegrasyon sağlama becerisi kazanır (BİLGİ?BECERİ- YETKİNLİK) | |
|
|
TYYÇ/Program Kazanımları Matrisi |
|