KURULUŞ ve TARİHÇE |
|
Temelleri 1982 yılına kadar dayanan Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi Bölümü, 2016 tarihinde eğitim fakülteleri programlarının yeniden teşkilatlanmasıyla beraber şu anki ismiyle anılmaya başlanmıştır. Bölümün bünyesinde Tarih Öğretmenliği, Coğrafya Öğretmenliği ve Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği, Türkçe Öğretmenliği ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği lisans ve lisansüstü programları bulunmaktadır.
Uluslararası tanınırlığa sahip olan Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi Bölümü ulusal ve uluslararası sempozyumlar düzenlemenin yanında, öğretim üyesi ve öğrenci değişim programı kapmasında yurt dışında misafir öğretim üye ve öğrencilerini programlarına kabul etmektedir.
Bilgi çağının öğretmenlerini yetiştirmeyi hedefleyen Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi Bölümü, aktif ve öğrenci merkezli eğitim faaliyetleriyle sadece bilgi değil aynı zamanda öğrencilerin beceri ve tutumlarını da geliştirmeyi hedeflemektedir. |
|
KAZANILAN DERECE |
|
Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Tarih Eğitimi alanında yüksek lisans diploması verilir. |
|
DERECENİN DÜZEYİ |
|
Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlilikler Çerçevesi (AYA-YÇ), 2. Düzey
Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi-Yaşam Boyu Öğrenme (AYÇ-YBÖ), 7. Düzey |
|
EĞİTİM TÜRÜ |
|
Tam Zamanlı I. Öğretim |
|
KABUL ve KAYIT ŞARTLARI |
|
1- Üniversite diploması, 2 - ALES Sınavı'ndan yeterli puan, 3 - Üniversite lisans akademik ortalamasının Eğitim Bilimleri Enstitüsü'nün yeterli gördüğü seviyede olması. |
|
PROGRAMIN AMACI |
|
Ülkemizde yeni yeni yer edinmeye başlayan Alan Eğitimi bilimlerindeki, akademisyen ve bilim uzmanı ihtiyacını gidermek için Tarih Eğitimi alanlarında yüksek lisans eğitimi vermekte olan bu program, öğrencilerinin yetkin birer bilim uzmanı olabilmesi için gerekli olan eğitimi onlara sunmaktadır. |
|
ÖNCEKİ ÖĞRENMELERİN TANINMASI |
|
Karadeniz Teknik Üniversitesi'nin tüm programlarında kayıtlı öğrencilerin, bir yükseköğretim kurumu dışında edindikleri kazanımların tanınması, kredilendirilmesi ve intibakı için uyulması gereken esasları belirlemek üzere 28.07.2023 tarih ve 340 sayılı Senato Kararı "Önceki Öğrenmenin Tanınması Yönergesi" kabul edilmiş ve yürürlüğe girmiştir.
Yönerge;
* Özel ilgi ile kazanılmış bilgi, beceri ve yetkinliklerinin program derslerinin yerine sayılmak üzere muafiyet sınavı yolu ile tanınması,
* İş yeri ve staj deneyimlerinin program derslerinin yerine sayılmak üzere portfolyo değerlendirme suretiyle tanınması,
* Özel ilgileri doğrultusunda akredite olmuş kurumlardan aldıkları sertifikaların kredilendirilmesini kapsamaktadır.
Önceki öğrenmelerin tanınması kapsamına alınan derslerin ilanı, başvuruların alınması ve değerlendirilmesi akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Önceki Öğrenmenin Tanınması öğrencilerimize ve işverenlere çok sayıda fayda sunacaktır. Öğrencilerimiz açısından; mesleki gelişim ve işgücü piyasasındaki hareketliliği artırması, eğitim tekrarı ve zaman israfını önlemesi, erken mezuniyet sağlaması, öğrenmenin maliyetini azaltması, öğrenmeyi teşvik etmesi, öğrencinin motivasyon ve öz güveninin artmasını sağlaması önceki öğrenmelerin tanınmasının getireceği faydalar arasında sayılabilir. İşverenler açısından bakıldığında ise; işyerindeki beceri veya yeterlilik eksikliklerinin giderilmesine, çalışanların eğitim amacıyla işyeri dışında geçireceği sürenin azaltılmasına ve böylece kaynakların daha verimli kullanılmasına katkı sağlayacaktır. |
|
KAZANILACAK DERECEYE YÖNELİK GEREKLİLİKLER ve KURALLAR |
|
Sosyal Bilimler Enstitüsüne bağlı Tarih Öğretmenliği programına kayıt olan aday yüksek lisans derecesi elde edebilmesi için sağlaması gereken şartlar; a) Müfredattaki bütün dersleri en az CC derecesiyle geçmiş olmak, b) 4.0 üzerinden en az 3.0 ağırlıklı ortalamayı elde etmiş olmak, c) Belirtilen süre zarfında bitirme tezini hazırlamış, jüri önünde sunmuş ve başarılı bir not ile geçmiş olmak
KTÜ Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği |
|
SINAVLAR, ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME |
|
Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, seminer, kısa sınav, ödev, veya ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı %30, yarıyıl içi çalışmanın katkısı %20 ve yarıyıl sonu sınavının katkısı % 50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 70 puan alma zorunluluğu vardır.. Bir dersten (AA- 90-100),(BA-85-89),(BB-80-84),(CB- 75-79) ve (CC-70-74) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Öğrenciler, her yarıyılın sonunda, o yarıyıla ait en çok iki dersten bütünleme sınavına girebilir. Bunun yanı sıra öğrencilerin tezli yüksek lisans programını tamalayabilmeleri için gereken Tez çalışmasınıda hazırlamaları ve başarıyla sunmaları gerekmektedir. |
|
MEZUNİYET ŞARTLARI |
|
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 3.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden, bitirme çalışmasını başarıyla tamamlayan öğrenciler Tarih Eğitimi Alanında Bilim Uzmanı unvanı ile mezun olmaya hak kazanırlar. |
|
MEZUNLARIN İSTİHDAM ALANLARI |
|
Bölümden mezun olan öğrenciler, üniversitelerin ilgili bölümlerinde araştırma görevliliği ve branşta öğretmenlik yapabilirler. Bölümün mezunları Özel ve Kamu eğitim kurumlarında çalışma imkanına sahiptirler. |
|
ÜST DERECE PROGRAMLARINA GEÇİŞ |
|
Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlilikler Çerçevesi (AYA-YÇ), 3. Düzey
Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi-Yaşam Boyu Öğrenme (AYÇ-YBÖ), 8. Düzey |
|
İLETİŞİM BİLGİLERİ |
|
|
|
Anabilim Dalı Olanakları |
|
Orta Öğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümünün bünyesinde barındırdığı her Ana Bilim Dalı için bir adet 'U' şeklinde düzenlenmiş sınıfı bulunmaktadır. Sınıflarda akıllı tahta, bilgisayar, projektör, tepegöz vs. gibi multimedya araçlar bulunmaktadır. Derslerde farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılmakta ve eğitim faaliyetleri yürütülürken bölüm-çevre işbirliğine önem verilmektedir. |