KURULUŞ ve TARİHÇE |
 |
Psikolojik Danışma ve Rehberlik programı Eğitim Fakültesi bünyesinde 1982 yılından beri eğitim vermektedir. Aynı zamanda alanda bilimsel çalışmalar da yapılmaktadır. |
|
KAZANILAN DERECE |
 |
Bölümün ya da ilişkili olan diğer bölümlerin lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 21 kredilik (60 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı ve seçilmiş bir jüri tarafından başarılı sayılan bir tezi başarıyla savunan öğrencilere Eğitim Bilimlerİ alanında yüksek lisans diploması verilir. |
|
DERECENİN DÜZEYİ |
 |
Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlilikler Çerçevesi (AYA-YÇ), 2. Düzey
Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi-Yaşam Boyu Öğrenme (AYÇ-YBÖ), 7. Düzey |
|
EĞİTİM TÜRÜ |
 |
Tam Zamanlı I. Öğretim |
|
KABUL ve KAYIT ŞARTLARI |
 |
Tezli yüksek lisans programlarına 03.07.2009 tarih ve 225 sayılı KTÜ Senatosu Kararıyla Enstitümüzün her anabilim dalı için belirlenen lisans mezunları başvurabilir.
Programa başvuracakların Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavından (ALES) istenilen puan türünden en az 60 puan almış olmaları ve ALES'in %55'i ile lisans mezuniyet ortalamaların %45'inin toplamı en az 60 olması gerekir. |
|
PROGRAMIN AMACI |
 |
Rehberlik ve Psiklojik danışmanlık ABD, yüksek lisans eğitiminde çağdaş yaklaşımları temele alarak yürüttüğü yüksek lisans programıyla; çağdaş ölçme-değerlendirme yaklaşımlardan haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğretim faaliyetlerini düzenleyebilen, farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. |
|
ÖNCEKİ ÖĞRENMELERİN TANINMASI |
 |
Karadeniz Teknik Üniversitesi'nin tüm programlarında kayıtlı öğrencilerin, bir yükseköğretim kurumu dışında edindikleri kazanımların tanınması, kredilendirilmesi ve intibakı için uyulması gereken esasları belirlemek üzere 28.07.2023 tarih ve 340 sayılı Senato Kararı "Önceki Öğrenmenin Tanınması Yönergesi" kabul edilmiş ve yürürlüğe girmiştir.
Yönerge;
* Özel ilgi ile kazanılmış bilgi, beceri ve yetkinliklerinin program derslerinin yerine sayılmak üzere muafiyet sınavı yolu ile tanınması,
* İş yeri ve staj deneyimlerinin program derslerinin yerine sayılmak üzere portfolyo değerlendirme suretiyle tanınması,
* Özel ilgileri doğrultusunda akredite olmuş kurumlardan aldıkları sertifikaların kredilendirilmesini kapsamaktadır.
Önceki öğrenmelerin tanınması kapsamına alınan derslerin ilanı, başvuruların alınması ve değerlendirilmesi akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Önceki Öğrenmenin Tanınması öğrencilerimize ve işverenlere çok sayıda fayda sunacaktır. Öğrencilerimiz açısından; mesleki gelişim ve işgücü piyasasındaki hareketliliği artırması, eğitim tekrarı ve zaman israfını önlemesi, erken mezuniyet sağlaması, öğrenmenin maliyetini azaltması, öğrenmeyi teşvik etmesi, öğrencinin motivasyon ve öz güveninin artmasını sağlaması önceki öğrenmelerin tanınmasının getireceği faydalar arasında sayılabilir. İşverenler açısından bakıldığında ise; işyerindeki beceri veya yeterlilik eksikliklerinin giderilmesine, çalışanların eğitim amacıyla işyeri dışında geçireceği sürenin azaltılmasına ve böylece kaynakların daha verimli kullanılmasına katkı sağlayacaktır. |
|
KAZANILACAK DERECEYE YÖNELİK GEREKLİLİKLER ve KURALLAR |
 |
PDR alanında yüksek lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin sağlaması gereken şartlar; a) 21 kredilik (60 AKTS karşılığı) ders alıp, en az CC derecesiyle geçmiş olmak, b) 4.0 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı ortalamayı elde etmiş olmak, c) Bir yüksek lisans tezi hazırlayıp, jüri önünde sunarak başarılı olmak
KTÜ Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği |
|
SINAVLAR, ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME |
 |
Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, seminer, kısa sınav, ödev, veya ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı %30, yarıyıl içi çalışmanın katkısı %20 ve yarıyıl sonu sınavının katkısı % 50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Notlar: 90-100 (AA), 85-89 (BA), 80-84 (BB), 75-79 (CB), 70-74 (CC), 60-69 (DC), 50-59 (DD), 40-49 (FD) and 0-39 (FF). AA en yüksek not olup kredisi 4.00'dir. Diğerlerinin kredileri şu şekildedir: BA (3.5), BB (3.0), CB (2.5), CC (2.0), DC (1.5), DD (1.0), FD (0.5) ve FF (0.0). Yüksek lisans programında CC ve yukarısı geçer diğer notlar kalır. |
|
MEZUNİYET ŞARTLARI |
 |
Bölümün ya da ilişkili olan diğer bölümlerin lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 21 kredilik (60 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Rehberlik ve Psiklojik danışmanlık alanında yüksek lisans diploması verilir. |
|
MEZUNLARIN İSTİHDAM ALANLARI |
 |
Mezun olan öğrencilerimiz üniversitemiz bünyesinde ya da farklı üniversitelerde akademisyen olarak görev alabilmektedir. Bununla beraber mezunlarımız uzman psiklojik danışman olarak kendi imkanlarıyla iş bulabilme imkanına da sahiplerdir. |
|
ÜST DERECE PROGRAMLARINA GEÇİŞ |
 |
Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlilikler Çerçevesi (AYA-YÇ), 3. Düzey
Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi-Yaşam Boyu Öğrenme (AYÇ-YBÖ), 8. Düzey |
|
İLETİŞİM BİLGİLERİ |
 |
|
|
Anabilim Dalı Olanakları |
 |
Rehberlik ve Psiklojik danışmanlık ABD yüksek lisans programı için yeterli olacak düzeyde yardımcı personel (uzman, teknisyen, sekreter) bölümümüzde mevcut olup, yetersiz hallerde diğer programlardan faydalanılması planlanmaktadır. Öğrenciler fakültedeki kütüphaneden yararlanabileceği gibi geniş veri tabanı ve araştırma kaynaklarının yer aldığı üniversite kütüphanesi olan Faik Ahmet Barutçu kütüphanesinden de yararlanabilmektedirler. |