KURULUŞ ve TARİHÇE |
 |
KTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı tezli yüksek lisans programı 07.09.2002 yılında kurulmuştur. |
|
KAZANILAN DERECE |
 |
Anabilim dalının ya da ilişkili olan diğer anabilimdallarının lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 21 kredilik (60 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, ayrıca 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı ve seçilmiş bir jüri tarafından başarılı sayılan bir tezi savunan öğrencilere Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri alanında yüksek lisans diploması verilir. |
|
DERECENİN DÜZEYİ |
 |
Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlilikler Çerçevesi (AYA-YÇ), 2. Düzey
Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi-Yaşam Boyu Öğrenme (AYÇ-YBÖ), 7. Düzey |
|
EĞİTİM TÜRÜ |
 |
Tam Zamanlı I. Öğretim |
|
KABUL ve KAYIT ŞARTLARI |
 |
a) Kabul edilebilir alanlardan lisans diplomasına sahip olma, b) Lisans üstü giriş sınavında (ALES) ilgili alandan en az 60 puan almış olma, c) İngilizce eğitim için yeterli dil becerisine sahip olma (Enstitümüz tezli yüksek lisans ve doktora programlarına yerleşen adaylar yabancı dil hazırlık sınıfına tabidirler. Bu öğrenciler kılavuzda belirtilen tarihte yabancı dil seviye tespit sınavına girerler. Seviye tespit sınavından alınan puana göre, öğrencinin yabancı dil hazırlık sınıfından muaf olup olmadığı, yabancı dil hazırlık sınıfında hangi seviyede öğrenim göreceği belirlenir. Ancak Karadeniz Teknik Üniversitesi Yabancı Dil Hazırlık Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nin 9. maddesinde yazılı şartları sağlayanlar Enstitüye başvurmaları durumunda Enstitü Yönetim Kurulu kararıyla İngilizce hazırlık sınıfından muaf sayılırlar.). |
|
PROGRAMIN AMACI |
 |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı, gerek alan eğitiminde gerekse öğretmen yetiştirmede çağdaş yaklaşımlar ile 2 yıllık öğretim programından oluşmaktadır. Verilen eğitim ile bilgisayar ve öğretim teknolojileri konusunda güncel teknolojileri takip eden ve uygulayabilen, alanında lisansüstü teorik ve uygulamalı çalışmalar yapabilen, elde edilen sonuçları teknolojinin okullara entegrasyonu bağlamında irdeleyen ve bu alanda geliştirilecek politikalara destek sunabilen öğrenciler yetiştirilmektedir. |
|
ÖNCEKİ ÖĞRENMELERİN TANINMASI |
 |
Karadeniz Teknik Üniversitesi'nin tüm programlarında kayıtlı öğrencilerin, bir yükseköğretim kurumu dışında edindikleri kazanımların tanınması, kredilendirilmesi ve intibakı için uyulması gereken esasları belirlemek üzere 28.07.2023 tarih ve 340 sayılı Senato Kararı "Önceki Öğrenmenin Tanınması Yönergesi" kabul edilmiş ve yürürlüğe girmiştir.
Yönerge;
* Özel ilgi ile kazanılmış bilgi, beceri ve yetkinliklerinin program derslerinin yerine sayılmak üzere muafiyet sınavı yolu ile tanınması,
* İş yeri ve staj deneyimlerinin program derslerinin yerine sayılmak üzere portfolyo değerlendirme suretiyle tanınması,
* Özel ilgileri doğrultusunda akredite olmuş kurumlardan aldıkları sertifikaların kredilendirilmesini kapsamaktadır.
Önceki öğrenmelerin tanınması kapsamına alınan derslerin ilanı, başvuruların alınması ve değerlendirilmesi akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Önceki Öğrenmenin Tanınması öğrencilerimize ve işverenlere çok sayıda fayda sunacaktır. Öğrencilerimiz açısından; mesleki gelişim ve işgücü piyasasındaki hareketliliği artırması, eğitim tekrarı ve zaman israfını önlemesi, erken mezuniyet sağlaması, öğrenmenin maliyetini azaltması, öğrenmeyi teşvik etmesi, öğrencinin motivasyon ve öz güveninin artmasını sağlaması önceki öğrenmelerin tanınmasının getireceği faydalar arasında sayılabilir. İşverenler açısından bakıldığında ise; işyerindeki beceri veya yeterlilik eksikliklerinin giderilmesine, çalışanların eğitim amacıyla işyeri dışında geçireceği sürenin azaltılmasına ve böylece kaynakların daha verimli kullanılmasına katkı sağlayacaktır. |
|
KAZANILACAK DERECEYE YÖNELİK GEREKLİLİKLER ve KURALLAR |
 |
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) 21 kredilik derslerin tümünü başarıyla tamamlayan, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı ve seçilmiş bir jüri tarafından başarılı sayılan bir tezi savunan öğrencilere Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Eğitimi alanında yüksek lisans diploması verilir.
KTÜ Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği |
|
SINAVLAR, ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME |
 |
(1) Öğrenciler, kayıt yaptırdıkları her bir ders için ara sınav ve yarıyıl çalışmasına ilave olarak yarıyıl sonu sınavına da tabi tutulur. Her yarıyılda bir dersten en az bir yarıyıl içi sınavı yapılır. Yarıyıl içi sınavı ile birlikte proje, ödev veya kısa sınav şeklinde yarıyıl çalışmaları da yapılabilir. (2) Öğrenci bir dersten yarıyıl sonu sınavına girebilmesi için teorik derslerin en az %70'ine; uygulama veya varsa laboratuvar çalışmalarının en az %80'ine devam etmiş olmalıdır. (3) Öğrencinin herhangi bir yarıyıldan sonra programına devam edebilmesi için ek başarı koşulları belirlenebilir. Bir öğrencinin, bir dersten başarılı sayılabilmesi için o dersten yarıyıl notu olarak, yüksek lisans programında en az CC almış olması gerekir. Öğrenci başarısız olduğu dersleri tekrar alabileceği gibi bunun yerine farklı ders/dersler de alabilir. Öğrenci farklı ders alması durumunda aldığı derslerden yalnızca birini danışmanının onayı ve EYK'nın kararı ile başarısız bir dersinin yerine saydırabilir. |
|
MEZUNİYET ŞARTLARI |
 |
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden, bitirme çalışmasını başarıyla tamamlayan öğrencilere Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanında yüksek lisans diploması verilir. |
|
MEZUNLARIN İSTİHDAM ALANLARI |
 |
Mezunlar; Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı kamu ve özel okullarda Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri öğretmeni, Kamu / Özel Kuruluşlarında Bilgi-Bilişim Merkezi Yöneticisi- Danışmanı, Eğitim-Öğretim Teknolojileri Uzmanı, Eğitim ve Öğretim Teknoloğu, Web Tabanlı Eğitim Uzmanı, Çoklu Ortam (Multimedia) ve Grafik Tasarımcısı, Ağ Sistemleri yöneticisi gibi geniş yelpazede iş imkanı bulabilir ayrıca üniversitelerde akademisyen olarak çalışabilirler. |
|
ÜST DERECE PROGRAMLARINA GEÇİŞ |
 |
Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlilikler Çerçevesi (AYA-YÇ), 3. Düzey
Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi-Yaşam Boyu Öğrenme (AYÇ-YBÖ), 8. Düzey |
|
İLETİŞİM BİLGİLERİ |
 |
|
|
Anabilim Dalı Olanakları |
 |
Bölüm binasında 3 derslik, 60 bilgisayardan oluşan bir bilgisayar laboratuvarı, ilgili donanımların bulunduğu bir ağ laboratuvarı ve 20 bilgisayar ve akıllı tahtanın bulunduğu bir teknoloji laboratuvarı yer almaktadır. KTU Uzaktan Eğitim Merkezi?nde bulunan akıllı sınıf ve içerik geliştirme laboratuarı ihtiyaç duyulduğunda bölüm öğrenciler tarafından kullanılabilmektedir. |