|
METL5170 | Yapısal Seramikler | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | METALURJİ ve MALZEME MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Aykut ÇANAKÇI | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Yasısal seramiklerin mikroyapılarını açıklamak, fiziksel ve kimyasal özellerini etkileyen parametreleri öğretmek, ileri üretim prosesleri açıklamak |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Alüminanın yapısı ve özelliklerini öğrenecek | 1,4 | 1 | ÖK - 2 : | Zirkonya yapısı ve özellikleri öğrenecek | 1,4 | 1 | ÖK - 3 : | PSZ yapısı ve özellikleri öğrenecek | 1,4 | 1 | ÖK - 4 : | Dönüşüm toklaştırmasını öğrenecek | 1,4 | 1 | ÖK - 5 : | B4C, BN ve oksi-nitrür esaslı seramiklerin yapıları ve özelliklerini öğrenecek | 1,4 | 1 | ÖK - 6 : | Mikroyapı-performans ilişkilerini anlayacak | 1,4 | 1 | ÖK - 7 : | Yapısal seramiklerin abrasif aşınma özelliklerini öğrenecek | 1,4 | 1 | ÖK - 8 : | Yapısal seramiklerin kırılma ve tokluk özelliklerinin inceleyecek | 1,4 | 1 | ÖK - 9 : | Yapısal seramiklerin tasarım kriterlerini anlayacak | 1,4 | 1 | ÖK - 10 : | Weibull analizi hakkında bilgi edinecek | 1,4 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Yapısal seramiklere giriş ve yapısal seramik uygulamaları Oksit seramikler. Alüminanın yapısı ve özellikleri. Zirkonya yapısı ve özellikleri. Kısmen stabilize zirkonya. Dönüşüm toklaştırması. Karbürler (SiC, TiC, B4C, WC) Nitrür ve oksi-nitrür esaslı seramiklerin yapıları ve özellikleri ( Si3N4, BN, SiAlON). Mikroyapı-performans ilişkileri, kırılma tokluğu, sürünme özellikleri, Yapısal seramiklerin abrasif aşınma özelliklerinin incelenmesi. Yapısal seramiklerin kırılma ve tokluk özelliklerinin incelenmesi. Yapısal seramiklerin tasarım kriterleri, Weibull analiz |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Yapısal seramiklere giriş | | Hafta 2 | Yapısal seramiklerin sınıflandırılması | | Hafta 3 | Yapısal seramiklerin içyapı özellikleri | | Hafta 4 | Yapısal seramiklerin mekanik özellikleri | | Hafta 5 | Yapısal seramiklerin kırılma tokluğu | | Hafta 6 | Yapısal seramiklerin aşınma mekanizması | | Hafta 7 | Yapısal seramiklerin sürünme davranışı | | Hafta 8 | Ara sınav | | Hafta 9 | Yapısal seramiklerin üretim yöntemleri | | Hafta 10 | Yapısal seramiklerin üretim yöntemleri | | Hafta 11 | Yapısal seramiklerin üretim yöntemleri | | Hafta 12 | SUNUM | | Hafta 13 | SUNUM | | Hafta 14 | SUNUM | | Hafta 15 | SUNUM | | Hafta 16 | dönem sonu sınavları | | |
1 | Frank Riley Structural Ceramics, Cambrige Book | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 27/11/2018 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 17 | 12/01/2019 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 3 | 8 | 24 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 3 | 5 | 15 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 6 | 18 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 145 |
|