|
DUM2018 | Vardiya Standartları - II | 3+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | DENİZ ULAŞTIRMA İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Öğretim Görevlisi Neslihan KÜÇÜK | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | KÖPRÜÜSTÜ ORGANİZASYONUNUN ÖNEMİNİ VE ZABİTLERİN GÖREV, SORUMLULUK VE YETERLİLİKLERİNİ KAVRATMAK; SEYİRDE, LİMANDA VE DEMİRDE EMNİYETLİ VARDİYA TUTMANIN ÖNEMİNİ KAVRATMAK VE EMNİYETLİ VARDİYA TUTMA USULLERİNİ ÖĞRETMEK; SEFER PLANLAMASININ İÇERİĞİNİ VE ÖNEMİNİ KAVRATMAK; SEYİR CİHAZLARINI VE NEŞRİYATLARINI TANITMAK VE SEYİR CİHAZLARININ KULLANIM VE BAKIMLARINI ÖĞRETMEK; KISITLI GÖRÜŞ, SIĞ SULAR, DAR KANAL VE BOĞAZLARDA YADA YOĞUN TRAFİKLİ SULARDA VARDİYA ESNASINDA ALINMASI GEREKEN EXTRA ÖNLEMLERİ KAVRATMAK; LİMANA SAHASINA YAKLAŞIRKEN YAPILMASI GEREKENLERİ ÖĞRETMEK; GEMİ TRAFİK HİZMETLERİ VE GEMİ RAPORLAMA SİSTEMLERİNİ ÖĞRETMEK; KÖPRÜÜSTÜ KAYNAK YÖNETİMİNİN PRENSİBLERİNİ KAVRATMAK; KÖPRÜÜSTÜNDE ETKİN İLETİŞİM, TAKIM RUHU, LİDERLİK VE TEYİT EDİCİLİĞİN ÖNEMİNİ KAVRATMAK; KÜ DURUMSAL FARKINDALIĞIN OLUŞTURULMASI,KORUNMASI VE EKİP DENEYİMİNİN ÖNEMİNİ KAVRATMAK; DENİZ ÇEVRESİNİN KORUNMASI İÇİN UYGULANACAK KURALLARI ÖĞRETMEK; DENİZ ÇEVRESİ KİRLİLĞİ SONRASI ALINABİLECEK TEDBİRLERİ ÖĞRETMEK. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | KAPTAN VE ZABİTLERİN GÖREV, SORUMLULUK VE YETERLİLİKLERİNİ BİLİR | | | ÖK - 2 : | SEFER PLANLAMASININ ADIMLARINI VE İÇERİĞİNİ AÇIKLAYABİLİR, BASİT BİR SEFER PLANLAMASI YAPABİLİR | | | ÖK - 3 : | EMNİYETLİ SEYİR, LİMAN VE DEMİR VARDİYASI TUTABİLİR VE OLASI EMNİYETSİZ DURUMLARDA DOĞRU HAREKET TARZINI BİLİRLER | | | ÖK - 4 : | KÖPRÜÜSTÜ KAYNAK YÖNETİMİ PRENSPLERİ DOĞRULTUSUNDA HAREKET EDEBİLİR | | | ÖK - 5 : | DENİZ ÇEVRESİNİN KORUNMASININ ÖNEMİNİ BİLİR VE BU DOĞRULTUDA HAREKET EDEBİLİR | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
KÖPRÜÜSTÜ ORGANİZASYONU, ZABİTLERİN GÖREV VE SORUMLULUKLARI VE GÖREVE UYGUNLUKLARI; SEFER PLANLAMASI VE SEYİR ESNASINDA GEREKLİ ARAÇ, GEREÇ VE DÖKÜMANLAR; SEYİR CİHAZLARININ KULLANIMI VE BAKIMI; ;EMNİYETLİ SEYİR, LİMAN, DEMİR VE LUMBARAĞZI VARDİYASI İÇİN GÖZETİLECEK KURALLAR; LİMANA GİRİŞ VE ÇIKIŞ ESNASINDA GÖZETİLECEK KURALLAR; KISITLI GÖRÜŞ, DAR KANAL VE BOĞAZLAR, PİLOTAJ VE KIYI SEYRİNDE GÖZETİLECEK KURALLAR; KÖPRÜÜSTÜ KAYNAK YÖNETİMİ, GEMİ TRAFİK HİZMETLERİ VE GEMİ RAPORLAMA SİSTEMLERİ, DENİZ ÇEVRESİNİN KORUNMASI. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | GÖKSEL SEYİR TANIMI VE İÇERİĞİ, GÖK KÜRESİ KOORDİNAT SİSTEMİ | | Hafta 2 | EKVATOR SİSTEMİ KOORDİNATLARI, REFERANS DÜZLEMLERİN TANIMI (GHA,LHA,SHA,GHA ARIES) | | Hafta 3 | UFUK SİSTEMİ KOORDİNATLARI, REFERANS DÜZLEMLER (ZİMUTH VE ALTITUDE),GÖK KÜRESİNDE SEYİR ÜÇGENİ KURULMASI VE ÜÇGENİN ELEMANLARI | | Hafta 4 | GÜN VE ZAMAN KAVRAMLARI, ORTALAMA GÜNEŞ ZAMANI,- GÖRÜNSEL GÜNEŞ ZAMANI FARKI, BÖLGESEL ZAMANLAR VE BÖLGESEL ZAMAN FARKLARI, ORTALAMA GÜNEŞ ZAMANLARININ BİRBİRİNE ÇEVRİLMESİ | | Hafta 5 | NOTİK ALMANAK İÇERİĞİ VE KULLANIMI, GÖK CİSİMLERİNİN KOORDİNATLARINI HESAPLAMA | | Hafta 6 | GÖK CİSİMLERİNİN DOĞUŞ-BATIŞ-ALACAKARANLIK ZAMANLARININ HESAPLANMASI | | Hafta 7 | SEXTANT PRENSİBİ, SEXTANTIN KISIMLARI, SEXTANT KULLANIMI VE HATALARINI BULMA VE DÜZELTME | | Hafta 8 | | | Hafta 9 | | | Hafta 10 | | | Hafta 11 | | | Hafta 12 | | | Hafta 13 | | | Hafta 14 | | | Hafta 15 | | | Hafta 16 | | | |
1 | GÜRELİ, KEMAL. 2002;VARDİYA TUTMA USULLERİ, TÜDEV YAYINLARI, NO 7, İSTANBUL | | 2 | IMO, 2011; STCW 78/95, INCLUDONG 2010 MANILA AMENDENTS, IMO PUBLICATIONS, LONDON | | 3 | IMO, 2003; COLREG, IMO PUBLICATIONS, LONDON | | |
1 | NAKHWA,JAIRAJ. 2000; COLREGS AS I UNDERSTAND, STERLING BOOKHOUSE,INDIA | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 19.04.2024 | 60 dk | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 12.06.2024 | 60 dk | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | Arasınav için hazırlık | 3 | 4 | 12 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 4 | 16 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 86 |
|