|
DUM4004 | Yöneylem Araştırması | 2+0+0 | AKTS:2 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | DENİZ ULAŞTIRMA İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Murat ÖZKÖK | Diğer Öğretim Üyesi | PROF. DR. Murat ÖZKÖK, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Sayısal karar vermede kullanılan çeşitli yöntemleri ve işletme matematiksel modellerin çözümünü öğretmek. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Sayısal karar vermede çeşitli yöntemleri öğrenmiş olurlar | 9,10 | 1 | ÖK - 2 : | Gerçek hayat problemlerinin modelini oluşturmayı öğrenirler | 9,10 | 1 | ÖK - 3 : | Modelin çözümünü oluşturabilirler | 9,10 | 1 | ÖK - 4 : | Elde edilen sonuçları teknik ve ekonomik açıdan yorumlayabilirler | 9,10 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Yöneylem araştırması tarihçesi, temel yöneylem kavramları, Doğrusal programlama, Doğrusal programlama kısıtları, Karar değişkenleri, Amaç fonksiyonu, Simpleks yöntemi, Dualite, Atama problemleri, ulaştırma problemleri, Büyük M yöntemi, Vogel yöntemi, MODI yöntemi, Atlama taşı yöntemi |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Yöneylem araştırması tarihçesi | | Hafta 2 | temel yöneylem kavramları | | Hafta 3 | Doğrusal programlama | | Hafta 4 | Doğrusal programlama kısıtları | | Hafta 5 | Karar değişkenleri | | Hafta 6 | Amaç fonksiyonu | | Hafta 7 | Simpleks yöntemi | | Hafta 8 | Dualite | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Atama problemleri | | Hafta 11 | ulaştırma problemleri | | Hafta 12 | Büyük M yöntemi | | Hafta 13 | Vogel yöntemi | | Hafta 14 | MODI yöntemi | | Hafta 15 | Atlama taşı yöntemi | | Hafta 16 | Yarıyıl sonu sınavı | | |
1 | Hamdy A. Taha, 2006, Yöneylem araştıması, 6. basımdan çeviri, Literatür yayınları:43 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1,5 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1,5 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 0 | 0 | 0 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 5 | 10 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 1 | 5 | 5 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 63 |
|