|
DUM2002 | Denizcilik Ekonomisi | 3+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | DENİZ ULAŞTIRMA İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Sercan EROL | Diğer Öğretim Üyesi | DOÇ. DR. Sercan EROL, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere denizyolu taşımacılığı, piyasa koşulları, maliyet yapısı ve bileşenleri ile finansal yapı hakkında bilgi vermektir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | taşımacılık kavramı ve türleri konularını özetleyebilir ve açıklayabilirler. | 8,10 | 1,3 | ÖK - 2 : | Denizyolu taşımacılığının piyasa yapısı ve fiyat oluşumunu öğrenir | 8,10 | 1,3 | ÖK - 3 : | Denizyolu taşımacılığı maliyet yapısı ve birim maliyet hesabını öğrenir. | 8,10 | 1,3 | ÖK - 4 : | Denizyolu taşımacılığının finansal yapısı ve risklerini öğrenir. | 8,10 | 1,3 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Taşımacılık Kavramı, Denizyolu Taşımacılığı, Taşımacılık Modeli Açısından Denizyolu Taşımacılığı: Düzenli Hat Denizyolu taşımacılığı, Düzensiz Hat Denizyolu Taşımacılığı , Gemi Tipi Açısından Denizyolu Taşımacılığı, Taşınan Yük Açısından Denizyolu Yük Taşımacılığı, Denizyolu Taşımacılığının Piyasa Yapısı, Denizyolu Taşımacılığı Piyasa Talebi, Denizyolu Taşımacılığı Piyasa Arzı, Denizyolu Taşımacılığı Piyasasında Denge, Denizyolu Taşıma Maliyeti Ve Bileşenleri, Operasyon Maliyetleri, Sefer Maliyetleri, Sermaye Maliyetleri, Denizyolu Taşıma Maliyetlerini Etkileyen Faktörler, Denizyolu Taşıma Maliyetlerinin İlgililere Dağıtılması, Denizyolu Taşıma Maliyetlerinin Sınıflandırılması, Denizyolu Taşımacılığında Birim Taşıma Maliyeti, Denizyolu Taşımacılığında Finansal Yapı, Riskler Ve Riskten Korunma, Acente Mektubu, Hazırlık mektubu, SOF, Time Sheet, Made Receipt, Manifesto, Yükleme Ordinosu Uluslararası Denizcilik Organizasyonları
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Taşımacılık Kavramı ve Denizyolu Taşımacılığı | | Hafta 2 | Deniz yolu taşımacılığı türleri: Taşımacılık Modeli Açısından Denizyolu Taşımacılığı, Düzenli Hat Denizyolu Taşımacılığı, Düzensiz Hat Denizyolu Taşımacılığı | | Hafta 3 | Deniz yolu taşımacılığı türleri: Taşımacılık Modeli Açısından Denizyolu Taşımacılığı, Gemi Tipi Açısından Denizyolu Taşımacılığı, Taşınan Yük Açısından Denizyolu Yük Taşımacılığı | | Hafta 4 | Denizyolu Taşımacılığının Piyasa Yapısı | | Hafta 5 | Denizyolu Taşımacılığı Piyasa Talebi, Denizyolu Taşımacılığı Piyasa Arzı, Denizyolu Taşımacılığı Piyasasında Denge. | | Hafta 6 | Denizyolu Taşıma Maliyeti Ve Bileşenleri | | Hafta 7 | Operasyon Maliyetleri ve Sefer Maliyetleri | | Hafta 8 | Sermaye Maliyetleri ve Denizyolu Taşıma Maliyetlerini Etkileyen Faktörler | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Denizyolu Taşıma Maliyetlerinin sınıflandırılması ve ilgililere dağıtılması | | Hafta 11 | Denizyolu Taşımacılığında birim maliyet | | Hafta 12 | Denizyolu Taşımacılığında Birim Taşıma Maliyeti | | Hafta 13 | Denizyolu Taşımacılığında Finansal Yapı | | Hafta 14 | Riskler Ve Riskten Korunma | | Hafta 15 | Hazırlık Mektubu, Time Sheet, Manifesto, Yükleme Ordinosu, Uluslararası Denizcilik Örgütleri | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Stopford, M. (2009). Maritime Economics. London and New York: Routledge. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 15/04/2024 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 04/06/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | Arasınav için hazırlık | 5 | 2 | 10 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 2 | 10 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 78 |
|