|
OEZO111 | Özel Eğitim Alanı | 4+0+0 | AKTS:9 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersi tamamlayan öğrenciler özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitimle ilgili genel bilgi ve becerileri edinerek, bu bilgi ve becerileri tartışabilecektir. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | özel eğitim ve temelleri tartışabilirler | 1,2,3,5,6 | 1 | ÖK - 2 : | özel eğitimle ilgili yasa ve yönetmelikleri tartışabilirler, değişik yetersizlik türlerini tanımlayabilirler | 1,2,3,4,5 | 1 | ÖK - 3 : | değişik engel türlerinde nedenler, özellikler, yaygınlık oranları sorunlarını tartışabilirler | 1,2,3,5,6 | 1 | ÖK - 4 : | tarihsel gelişim sürecinde toplumun özürlüye bakışını sorgulayabilirler | 1,2,3,5,6,7,8 | 1 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim, gelişimsel yetersizlikler, zihinsel yetersizlik ve otistik bozukluklar, öğrenme güçlükleri, işitme yetersizlikleri, dil ve konuşma bozuklukları, duygu ve davranış bozuklukları, görme yetersizlikleri, bedensel yetersizlikler, üstün zekâ ve yetenek, kaynaştırma, erken eğitim, Dünya?da ve Türkiye?de özel eğitim uygulamaları. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Özel eğitimin temelleri. | | Hafta 2 | Özel eğitimin temelleri. | | Hafta 3 | Yasa yönetmelikler,gönderme süreci, tanılama süreci,ram değerlendirme,anne-babalar,aileler,özel gereksinimli olma durumu,aile uzman ilişkisi. | | Hafta 4 | Yasa yönetmelikler,gönderme süreci, tanılama süreci,ram değerlendirme,anne-babalar,aileler,özel gereksinimli olma durumu,aile uzman ilişkisi. | | Hafta 5 | Zihinsel yetersizlik. | | Hafta 6 | İşitme yetersizliği. | | Hafta 7 | Görme yetersizliği. | | Hafta 8 | Erken çocukluk özel eğitimi. | | Hafta 9 | Ara sınav. | | Hafta 10 | Öğrenme güçlükleri. | | Hafta 11 | Duygusal ve davranışsal bozukluklar. | | Hafta 12 | Otizm spektrum bozukluğu. | | Hafta 13 | İletişim bozukluklar. | | Hafta 14 | Üstün zekalılar ve üstün yetenekliler. | | Hafta 15 | Fiziksel yetersizlikler. | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Akçamete,G.2009;Genel Eğitim Okullarında özel gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim,Kök Yayıncılık,ISBN 978-975-499-491-9,Ankara | | |
1 | Ataman,A.2003;Özel Gereksinimli Çocuklar ve özel Eğitim,Gündüz yayıncılık,ISBN 975-6859-45-8,Ankara. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 19/11/2013 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 16/01/2014 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 6 | 14 | 84 | Arasınav için hazırlık | 4 | 8 | 32 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 7 | 8 | 56 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 230 |
|