Türkçe | English
TIP FAKÜLTESİ / GENEL TIP BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM) - %30 İngilizce
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/med
Tel: +90 0462 3775405
TIPF
TIP FAKÜLTESİ / GENEL TIP BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM) - %30 İngilizce
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

OEZO111Özel Eğitim Alanı4+0+0AKTS:9
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 4 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu dersi tamamlayan öğrenciler özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitimle ilgili genel bilgi ve becerileri edinerek, bu bilgi ve becerileri tartışabilecektir.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : özel eğitim ve temelleri tartışabilirler1,2,3,5,61
ÖK - 2 : özel eğitimle ilgili yasa ve yönetmelikleri tartışabilirler, değişik yetersizlik türlerini tanımlayabilirler1,2,3,4,51
ÖK - 3 : değişik engel türlerinde nedenler, özellikler, yaygınlık oranları sorunlarını tartışabilirler1,2,3,5,61
ÖK - 4 : tarihsel gelişim sürecinde toplumun özürlüye bakışını sorgulayabilirler1,2,3,5,6,7,81
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim, gelişimsel yetersizlikler, zihinsel yetersizlik ve otistik bozukluklar, öğrenme güçlükleri, işitme yetersizlikleri, dil ve konuşma bozuklukları, duygu ve davranış bozuklukları, görme yetersizlikleri, bedensel yetersizlikler, üstün zekâ ve yetenek, kaynaştırma, erken eğitim, Dünya?da ve Türkiye?de özel eğitim uygulamaları.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Özel eğitimin temelleri.
 Hafta 2Özel eğitimin temelleri.
 Hafta 3Yasa yönetmelikler,gönderme süreci, tanılama süreci,ram değerlendirme,anne-babalar,aileler,özel gereksinimli olma durumu,aile uzman ilişkisi.
 Hafta 4Yasa yönetmelikler,gönderme süreci, tanılama süreci,ram değerlendirme,anne-babalar,aileler,özel gereksinimli olma durumu,aile uzman ilişkisi.
 Hafta 5Zihinsel yetersizlik.
 Hafta 6İşitme yetersizliği.
 Hafta 7Görme yetersizliği.
 Hafta 8Erken çocukluk özel eğitimi.
 Hafta 9Ara sınav.
 Hafta 10Öğrenme güçlükleri.
 Hafta 11Duygusal ve davranışsal bozukluklar.
 Hafta 12Otizm spektrum bozukluğu.
 Hafta 13İletişim bozukluklar.
 Hafta 14Üstün zekalılar ve üstün yetenekliler.
 Hafta 15Fiziksel yetersizlikler.
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Akçamete,G.2009;Genel Eğitim Okullarında özel gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim,Kök Yayıncılık,ISBN 978-975-499-491-9,Ankara
 
İlave Kaynak
1Ataman,A.2003;Özel Gereksinimli Çocuklar ve özel Eğitim,Gündüz yayıncılık,ISBN 975-6859-45-8,Ankara.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 19/11/2013 1 50
Dönem sonu sınavı 16 16/01/2014 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 4 14 56
Sınıf dışı çalışma 6 14 84
Arasınav için hazırlık 4 8 32
Arasınav 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 7 8 56
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü230