|
OMES103 | Eğitim Bilimine Giriş | 3+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yrd. Doç. Dr. Zuhal DİNÇ ALTUN, Yrd. Doç. Dr. Lale CERRAH ÖZSEVGEÇ, Yrd. Doç. Dr. Muammer ÇALIK | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğretmen adaylarına eğitimle ilgili temel kavramlar, eğitimin psikolojik, toplumsal, felsefi, ekonomik, tarihi, hukuki temelleri, Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Sorunları, eğitimde yeni anlayış ve radikal görüşler konularında giriş niteliğinde bilgi kazandırmak. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Eğitimle ilgili temel kavramları kavrar. | 1,2,4,6,8,9,10,12,14 | 1,3 | ÖK - 2 : | Eğitimin temel disiplinleriyle ilişkisini analiz eder. | 1,2,3,6,7,8,11,12,14 | 1,3 | ÖK - 3 : | Eğitimin başlıca işlevlerini kavrar. | 1,2,3,6,7,8,9,11,14 | 1,3 | ÖK - 4 : | Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini açıklar. | 1,2,3,6,7,8,11,14 | 1,3 | ÖK - 5 : | Türk Eğitim Sisteminin yapısını ve sorunlarını kavrar. | 2,3,5,6,7,8,14 | 1,3 | ÖK - 6 : | Öğretmen yetiştirme yaklaşımı ve uygulamalarını açıklar. | 2,3,6,7,8,9,14 | 1,3 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Eğitimin temel kavramları, bir bilim olarak eğitimin temelleri (felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik) , eğitimin tarihsel gelişimi, eğitim bilimlerinde yöntem, eğitimin işlevleri, eğitim bilimleri bakış açısıyla toplumsal değişme ve yenileşme, bir meslek olarak öğretmenlik, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Eğitimin temel kavramları | | Hafta 2 | Eğitimin temel kavramları | | Hafta 3 | Eğitim amaç ve işlevleri | | Hafta 4 | Bir meslek olarak öğretmenlik | | Hafta 5 | Okul ve sınıf ortamı | | Hafta 6 | Eğitimin bilimsel temelleri ve eğitimde araştırma | | Hafta 7 | Eğitimin felsefi temelleri | | Hafta 8 | Eğitimin sosyolojik (toplumsal) temelleri | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Eğitimin ekonomik temelleri | | Hafta 11 | Eğitimin hukuksal temelleri | | Hafta 12 | Eğitimin psikolojik temelleri | | Hafta 13 | Eğitimin politik temelleri | | Hafta 14 | Eğitimin tarihi temelleri ve Türk Eğitim sistemi | | Hafta 15 | Öğretmen yetiştirmede yeni yaklaşımlar ve gelişmeler | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Tanrıöğren, A., 2007; Eğitim Bilimine Giriş, Lisans Yayıncılık, İstanbul | | |
1 | Gündüz, H.B. vd., 2007; Eğitim Bilimine Giriş, Pegema Yayıncılık, Ankara | | 2 | Kale, M., 2007; Eğitim Bilimine Giriş, Pegema Yayıncılık, Ankara | | 3 | Çimer, A. vd., 2007; Eğitim Bilimine Giriş,, Anı Yayıncılık, Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 20/11/2013 | 1 | 35 | Sözlü sınav | 13 | 16/12/2013 | 1 | 15 | Dönem sonu sınavı | 16 | 08/01/2014 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | Arasınav için hazırlık | 3 | 2 | 6 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 3 | 9 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 75 |
|