|
RESO401 | Anasanat Atölye V | 4+4+0 | AKTS:9 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik ve 4 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Sanat eğitimcisi adayının almış olduğu eğitimle oluşturmuş olduğu üslup ve bakış açısı doğrultusunda malzeme, teknik ve konu sınırlandırması olmaksızın estetik ve plastik değerleri ölçülü ve bilinçli kullanarak orjinal eser yapması amaçlanır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Kişisel uslüp geliştirerek çalışmalarında uygulayabilecek | 2,3,5,6,9,10,12,13,14 | 4 | ÖK - 2 : | Resimde plastik ve estetik değerleri ölçülü kullanabilecek | 2,3,5,6,9,10,12,13,14 | 4 | ÖK - 3 : | Orijinal eser yapabilecek | 2,3,5,6,7,9,10,12,13,14 | 4 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bölümlerde halihazırda uygulanan Resim dersi programı, yoğun teorik anlatımları da içerecek şekilde altı dönem süresince verilir. Derste ilk dönemlerde temel resim bilgileri ve uygulamaları, son dönemlerde ise çağdaş ve özgün uygulamalara yönelik bireysel ve grup çalışmaları yaptırılır. Resim dersini anasanat atölye dersi olarak seçen öğrencilere seçmeli sanat atölye derslerinin iki yarıyıllık kısmında, bölümlerin eleman ve atölye imkânları çerçevesinde Heykel, Seramik veya Endüstriyel Tasarım gibi üç boyutlu çalışmalara yönelikderslerden birisi seçtirilir. Bu imkânı bulunmayan bölümler öğrencilerine diğer derslerden seçim yaptırır. Ancak üç boyutlu atölye derslerinin açılması için gayret sarfedilmelidir. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Realizimden günümüze resim sanatına genel bir bakış.
Siyah-beyaz-gri değerlerle eskiz araştırmaları. | | Hafta 2 | Soyut sanatın başlangıç noktaları ve gelişimi.
Eskizlerin renklendirilmesi. | | Hafta 3 | Soyut sanatın başlangıç noktaları ve gelişimi.
Tuval üzerine yağlıboya çalışması. | | Hafta 4 | Sanat sanatçı ve toplum ilişkileri.
Tuval üzerine yağlıboya çalışması. | | Hafta 5 | Sanat sanatçı ve toplum ilişkileri.
Tuval üzerine yağlıboya çalışması. | | Hafta 6 | Bilimsel teknoloji çağı ve sanata etkileri.
Eskiz araştırması, kolaj tekniği. | | Hafta 7 | Mondrian ve malevich .
Tuval üzerine yağlıboya çalışması. | | Hafta 8 | Sanatta estetik kaygı, sanatsal icat.
Tuval üzerine yağlıboya çalışması | | Hafta 9 | Arasınav
| | Hafta 10 | Sanatsal üslup ve evrensel kültür.
Tuval üzerine yağlıboya. | | Hafta 11 | Sanatsal üslup ve evrensel kültür.
Eskiz araştırmaları, kolaj tekniği. | | Hafta 12 | Sanata eleştirel bakış.
Tuval üzerine yağlıboya. | | Hafta 13 | Sanata eleştirel bakış.
Tuval üzerine yağlıboya. | | Hafta 14 | Sanatta estetik kaygı, sanatsal icat.
Tuval üzerine yağlıboya. | | Hafta 15 | Sanat eserlerinin incelenmesi.
Sergi hazırlığı. | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Lynton,Norbert.1991;Modern Sanatın Öyküsü Remzi Kitabevi İstanbul | | |
1 | Kınay,Cahit.1993;Sanat Tarihi Kültür Bakanlığı Yayınları Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Dönem sonu sınavı | 16 | 06/12/2016 | 3 | 100 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 10 | 10 | Ödev | 7 | 8 | 56 | Dönem sonu sınavı | 3 | 1 | 3 | Toplam Çalışma Yükü | | | 125 |
|