|
OEIO101 | Özel Eğitim Alanı | 4+0+0 | AKTS:13 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Özel eğitime ilişkin temel kavramlara sahip olabilmeÖzel eğitimde sık kullanılan tanım ve sınıflamaları bilebilmeGenel eğitim Özel eğitim ilişkisini bilebilmeÖzel eğitimdeki gelişmeleri bilebilme |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Özel Eğitimle İlgili Temel Kavramlar; Özel Eğitim Gelişimi; Özel Eğitim Genel Eğitim İlişkisi; Özel Eğitim İlkeleri; Görme, İşitme ve Konuşma Özürlülerin: Tanımı, Sınıflandırılması, Tanılanması, Yaygınlıkları, Nedenleri ve önlenmesi; Görme, İşitme ve Konuşma Engellilerin Eğitimi; Bedensel Yetersizliği ve Süreğen Hastalığı Olan Çocuklar üstün zekalı çocuklar ve Uyumsuz Çocukların: Tanımı, Sınıflandırılması, Tanılanması, Yaygınlıkları, Nedenleri ve Önlenmesi. |
|
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | | | | | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | | | |
|