|
GZT 401 | Medya Analizi | 3+2+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | GAZETECİLİK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik ve 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dünyada ve Türkiye'de hem medyanın geçirdiği yapısal dönüşüm hem de medya içeriğinin dönüşüm süreci, haberde nesnellik ilkesinin nasıl sağlanacağı, medya karşısında okuyucu- izleyicinin konumlandırılması anlamına gelen tiraj rating kavramlarının tanımları ve nasıl ölçüldüğü anlatılacaktır. dersin temel tartışma konularını okur- izleyici algılama araştırmaları, medya içerikleri ve medya söyleminde kültürel politikalar, dünyadan ve Türkiye'den uygulamalı haber çözümlemeleri oluşturacaktır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Medya analizinde kullanılan temel kavramları ayırt edebilecektir. | 1,2,3,11,13 | 1,4 | ÖK - 2 : | Bir medya analizinin temel belirleyicilerini tanımlayabilecektir. | 1,4,6 | 1,4 | ÖK - 3 : | Medya analizine özgü temel ve ileri düzey çıktıları tasarlayabilecektir. | 1,15,17 | 1,4 | ÖK - 4 : | Stratejik medya analiz sürecini planlayabilecektir. | 1,3,4,15 | 1,4 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Derste medyanın yarattığı dış dünya tanımlanacak ve medya okur yazar ilişkisi incelenecektir. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Tanışma ve giriş | | Hafta 2 | Analiz yöntemleri | | Hafta 3 | Kitle iletişim araçları | | Hafta 4 | Gazete analizi | | Hafta 5 | TV analizi | | Hafta 6 | Radyo analizi | | Hafta 7 | Dergi analizi | | Hafta 8 | Yeni medya kapsamında analiz | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Dünya medyasından örneklerle analiz | | Hafta 11 | Dünya medyasından örneklerle analiz | | Hafta 12 | Sunum | | Hafta 13 | Sunum | | Hafta 14 | Sunum | | Hafta 15 | Sunum | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | İnal, Ayşe 2004, Haberi Okumak, Timuçin yayınları, Ankara | | |
1 | Dursun, Çiler, 2005, TV Haberlerinde İdeoloji, İmge kitabevi, Ankara | | 2 | Bourdieu, Pierre, 1997, Televizyon Üzerine, YKY, İstanbul | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | .../04/2017 | 1 | 50 | Uygulama | 4 5 6 7 8 10 11 | | | | Dönem sonu sınavı | 16 | .../06/2017 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Uygulama | 2 | 14 | 28 | Ödev | 2 | 8 | 16 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 13 | 1 | 13 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 180 |
|