|
IKT 341 | Para Teorisi | 3+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | İKTİSAT BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | PROF. DR. HAYDAR AKYAZI, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Para teorisi ve politikası konusunda öğrencilere lisans düzeyinde bilgi vermektir. Özellikle finansal kurumlar, merkez bankacılığı, para arzı artış mekanizması, para talebi teorileri, Faiz teorisi. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | parasal piyasalar, para teorisi ve politikası hakkında terimler ve temel kavramlar, temel yöntemler ve süreçler hakkında bilgi edineceklerdir. | 1,2,3,4,5,6,7,8 | 1,3 | ÖK - 2 : | parasal piyasaların işleyişi, para arzı tanımı ve belirleyicileri, para talebi teorileri; para poliıtikası amaçları,araçları ve parafiskal politikaları kavrayacaklardır. | 1,2,3,4,5,6,7,8 | 1,3 | ÖK - 3 : | MB ve mev. bnk. bilançoları yardımıyla para arzını paranın çoğalması, spekülatif para talebi; para pol. araçlarının kullanımını, parasal aktarım mekanizmasını ve parafiskal politikaları belirleyebileceklerdir. | 1,2,3,4,5,6,7,8 | 1,3 | ÖK - 4 : | para teorisi ve politikası yanında makroekonomide sunulan analiz tekniklerini kullanarak, herhangi bir ekonomi ve özellikle Türk ekonomisi'nde parasal ve reel kesim arasındaki etkileşim mekanizmalarını analiz edebilecekledir. | 1,2,3,4,5,6,7,8 | 1,3 | ÖK - 5 : | ekonomik istikrar tedbirleri ve para politikaları uygulayan kurumlar tarafından ulaşılan tecrübeleri elde edebileceklerdir. | 1,2,3,4,5,6,7,8 | 1,3 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Giriş (niçin para konusunu çalışıyoruz?, para nedir?, paranın tanımı ve fonksiyonları) , mali sistem (mali piyasalar, yapısı, araçları ve fonksiyonları, mali kurumlar) , Türkiye'de mali sektör (merkez bankası, mevduat bankaları, yatırım ve kalkınma bankaları, sigorta şirketleri, kredi kooperatifleri v. b. ) , para arzı (para arzı tanımları ve merkez bankasının rolü, kaydi para artışı ve para azının artış mekanizması, para çoğaltanı ve onu belirleyen etkenler) , para talebi (Paranın Miktar Teorisi, Cambridge Yaklaşımı, Keynes'in Likidite Tercihi Teorisi, Friedman'ın Modern Miktar Teorisi, Neo Keynesyen para talebi teorileri, para talebine ilişkin ampirik deliller), Faiz teorisi. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Para teorisine giriş | | Hafta 2 | Paranın anlamı, özellikleri ve doğuşu | | Hafta 3 | Paranın çeşitleri | | Hafta 4 | Mali Piyasaların fonksiyonları, temel yapısı ve mali piyasa araçları | | Hafta 5 | Mali aracılığın fonksiyonları, başlıca mali aracı kurumlar | | Hafta 6 | Türkiye'de mali kurumlar : TCMB ve mevduat bankaları | | Hafta 7 | Türkiye'de mali kurumlar : İMKB, bankerler ve diğer mali kurumlar | | Hafta 8 | Para arzı tanımları ve merkez bankasının rolü (para arzının teorik tanımları ve TCMB para arzı tanımları) | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Para arzı artış süreci (mevduat, kredi ve para çoğaltanları) | | Hafta 11 | Para talebi teorileri (Neo-klasik Miktar Teorisi'nin Fisher ve Cambridge yorumu) | | Hafta 12 | Modern Miktar Teorisi (Neo-klasik Okulun Chicago yaklaşımı) | | Hafta 13 | Keynesyen para talebi teorisi | | Hafta 14 | Neo Keynesyen para talebi teorisi | | Hafta 15 | Faiz teorileri | | Hafta 16 | Yazılı dönem sonu sınavı | | |
1 | Özyurt, H. 2006;Para Teorisi ve Politikası, Derya Kitabevi, Trabzon | | |
1 | Keyder, N. 2002; para Teori-Politika-Uygulama, Seçkin Yayıncılık ve Dağıtım, Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 24/11/2012 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 09/01/2013 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 6 | 14 | 84 | Arasınav için hazırlık | 7 | 1 | 7 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 15 | 1 | 15 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 150 |
|