|
MLY3007 | Kamu Ekonomisi | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Levent Yahya ESER | Diğer Öğretim Üyesi | PROF. DR. BİROL KARAKURT | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, kamu hizmetlerinin ekonomik gerekçesi ve onların finansmanı konusunda bilgiler vermektir |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Piyasa ve kamu ekonomisinin işleyiş biçimini anlayabilecek.
| 1,2 | 1, | ÖK - 2 : | Piyasa aksaklıkları ve devletin ekonomik rasyonelini kavrayabilecek.
| 1,2 | 1, | ÖK - 3 : | Kamunun piyasaya müdahalelerini inceleyebilecek.
| 1,2 | 1, | ÖK - 4 : | Kamu müdahalelerinin sonuçlarını analiz edebilecek
| 1,2 | 1, | ÖK - 5 : | Kamu ekonomisi reformlarının üretilmesini anlayabilecek.
| 1,2 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Kamu ekonomisine giriş. Genel denge ve refah ekonomisi. Kamu malları teorisi: kamu mallarının etkin sunumu, bedavacı yolcu probleminin çözümü. Piyasa başarısızlıkları ve kamu müdahalesi rasyoneli. Kamu mallarının piyasa tarafından sunumu. Dışsallıklar: pozitif ve negatif dışsallıklar, dışsallıklar için piyasa ve kamu çözümleri. Dünyada yeni değişim dinamikleri ve kamu ekonomisi: ekonomik ve diğer değişimler. Kamu malları için kaynak tahsis mekanizması/kamu mallarının optimal tahsisi: seçim modelleri, çoğunluk kuralı kamu mallarının etkin sunumunu sağlayabilir mi? Fayda-maliyet analizi. Vergileme teorisi: artan ve düz oranlı vergileme. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Kamu ekonomisinin konusu hakkında bilgi
| | Hafta 2 | Kamu ekonomisinin fonksiyonları
| | Hafta 3 | Piyasa başarısızlıkları
| | Hafta 4 | Kamusal mallar
| | Hafta 5 | Kamu harcamaları
| | Hafta 6 | Kamu kesimimde karar alma
| | Hafta 7 | Kamuda fayda maliyet analizi
| | Hafta 8 | Dışsallıklar
| | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Özelleştirme
| | Hafta 11 | Vergilemenin ekonomik analizi
| | Hafta 12 | Fayda ilkesi
| | Hafta 13 | Ödeme gücü ilkesi
| | Hafta 14 | Kamu tercihi teorisi
| | Hafta 15 | Kamu ekonomisi reformu
| | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Savaşan, F.,2020; Kamu Ekonomisi, 9. Baskı, Ekin Yayınevi, Bursa | | |
1 | Kirmanoğlu, H. 2009; Kamu Ekonomisi Analizi, 5. baskı, Beta Yayınevi, İstanbul | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 11/2024 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 01/2025 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 6 | 2 | 12 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 11 | 2 | 22 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|