|
KAM3011 | Türkiye'de Din ve Siyaset | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Uzaktan Eğitim | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Selçuk AKINCI | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Mustafa Çağatay OKUTAN, Prof. Dr. Atila DOĞAN | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilere Türkiye'de din ve siyaset ilişkisini öğretmek |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Din ve siyaset hakkında bilgi edinirler; | 8 | 1, | ÖK - 2 : | Dini inançlar hakkında bilgi edinirler; | 8 | 1, | ÖK - 3 : | Sekülerizm ile ilgili teorilere aşina olurlar; | 8 | 1, | ÖK - 4 : | Türkiye'deki din ve siyaset ilişkileri tarihini öğrenirler. | 8 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Türkiye'de din, sekülerizm ve siyaset; din-devlet ilişkileri, sekülerizm teorisi, dini diriliş
argümanı; dini fundamentalizm |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş: 21. Yüzyılda Türkiye'de Din, Sekülerizm ve Siyaset | | Hafta 2 | Din-devlet ilişkilerinin tarihi | | Hafta 3 | Türkiye'nin Benzersizliği | | Hafta 4 | Batılı Sekülerizm | | Hafta 5 | Din ile İlgili Temel Meseleler | | Hafta 6 | Din, Ateizm ve Bilimcilik | | Hafta 7 | Din ve Çağdaşlık | | Hafta 8 | Genel Olarak Türkiyede Laiklik | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Osmanlı Mirası | | Hafta 11 | Geçiş Süreci | | Hafta 12 | Türkiye'de Ana Fikir Akımları | | Hafta 13 | Genel Olarak İslamcılık | | Hafta 14 | Türkiye'de İslamcılık ve Siyasal İslamın Geleceği | | Hafta 15 | Öğrenci Sunuşu | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Mardin, Ş. 2017; Türkiye'de Din ve Siyaset, İletişim Yayınları, 21. Baskı, İstanbul
| | |
1 | Mardin, Ş. 2020; Türkiye'de Toplum ve Siyaset, İletişim Yayınları, 24. Baskı, İstanbul
| | 2 | Köktaş, M. E. 1997; Din ve Siyaset: Siyasal Davranış ve Dindarlık, Vadi Yayınları, Ankara | | 3 | Smith, G. 2007; A Short History of Secularism, Bloomsbury Publishing, London | | 4 | Bal, H. 2006; Laikleşme Teorisi ve Küresel Dini Diriliş Argümanı Bağlamında Dinsel Değişme, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 11/2023 | 0,5 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 01/2024 | 0,5 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 0 | 0 | 0 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 12 | 1 | 12 | Arasınav | 0 | 0 | 0 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 6 | 5 | 30 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 18 | 2 | 36 | Dönem sonu sınavı | 0 | 0 | 0 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|