|
ULS3002 | Türkiye ve Avrupa Birliği | 3+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Emrah FİRİDİN | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Abdullah Uzun | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı 20. yy'ın ikinci yarısından itibaren ilişkilerin başladığı AB'nin işleyişi hakkında bilgi edinmek ve bunun Türkiye'ye yansımalarını göstermektir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | AB'nin kurulma gerekçelerini öğrenebilecekler | 5,8 | | ÖK - 2 : | AB kurumlarının çalışma şekilleri hakkında bilgi sahibi olabilecekler | 5,8 | | ÖK - 3 : | Türkiye ile AB arasındaki ilişkilerin seyri hakkında kronolojik olarak bilgi sahibi olacaklar | 5,8 | | ÖK - 4 : | AB'nin Türkiye'nin kamu yönetimi alanındaki reformlarına etkileri hakkında bilgi sahibi olacaklar | 5,8 | | ÖK - 5 : | Türkiye ile AB arasındaki ilişkileri yorumlayabilmelerini sağlayacak teorik bilgiye sahip olacaklardır | 5,8 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu dersin içeriğini 2. Dünya savaşı sonrası durumdan AB'ye kadar geçen süreçte Avrupa'nın siyasal ve ekonomik dönüşümü, bu süreç içerisinde Türkiye ile olan ilişkilerini ve Türk kamu yönetimine ve siyasal hayata etkileri oluşturmaktadır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | AB'nin tarihsel ve felsefi temelleri ve toplumsal-siyasi yapısı | | Hafta 2 | Avrupa Kömür ÇElik Topluluğu'ndad Avrupa birliğine kronolojik değişim | | Hafta 3 | Avrupa Birliği kurumları | | Hafta 4 | Ankara anlaşması itibariyle AB ile Türkiye arasındaki dönüm noktaları | | Hafta 5 | AB'nin iç sorunları ve Türkiye'ye yansımaları | | Hafta 6 | AB ve kamu yönetimi | | Hafta 7 | Yönetim alanında Avrupalaşma: Faydaları ve zararları | | Hafta 8 | AB'nin aday ülkelere yönelik idari kriter geliştirmesi | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | İdari reformların sonuçları ve değerlendirme | | Hafta 11 | Türk kamu yönetimine dair AB talepleri | | Hafta 12 | Türkiye'nin kamu yönetimi politikaları | | Hafta 13 | AB politikalarının yerel yönetimlere etkileri | | Hafta 14 | Türk kamu yönetiminde AB eksenli yönetişim uygulamaları | | Hafta 15 | Avrupa idari alanı ve Türk kamu yönetimi | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Akdoğan, A. Argun, Türk Kamu Yönetimi ve Avrupa Birliği, 2008, TODAİE, Anlkara | | |
1 | Çakmak, Haydar, Türkiye Avrupa Birliği İlişkileri, 2014, Barış Kitap. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 11/2021 | 60 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 01/2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 8 | 2 | 16 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 11 | 3 | 33 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 150 |
|